6-Є українська мова

 

Завдання на 29.03.2022


Тема. Числівники прості, складні та складені.2

І.Пригадайте!

За будовою числівники поділяються на такі групи:  Числ́івник  — самостійна частина мови, яка позначає кількість предметів або їхній порядок при лічбі і відповідає на питання скільки? котрий? 3


ІІ. Перегляньте відео за посиланням

https://www.youtube.com/watch?v=KQA_pa7d_Aw

ІІІ. Виконайте наступні завдання

Завдання №1 Знайдіть та підкресліть у кожному рядку «зайве» слово. Та обгрунтуйте . Дев'яносто, дев'ятсот, дев'ять. Сто сорок, сто, сорок. Тринадцять, двісті два, двісті двадцять. 4
Завдання №2 Запишіть числівники в три колонки:   а) прості; б) складні; в) складені.  Двісті сімдесят п'ять, сто, сто дев'ять, одинадцять, триста, кількасот, багато, п'ятнадцятий, двоє, двадцятеро, тридцять три, сорок, сорок один. 5
Завдання№3 Потрібно вставити в фразеологізми пропущені числа та запишіть словами.  1)Сидіти в   ..… ……  стінах  (4)  2)……….  чоботи - пара   (2)  3)В    ……… дуги  зігнувся  (3)  4)  ……..   дорогою  обійти   (10)  5)…….. разів відмір, а  ….… раз відріж (7 і 1)   6
Завдання№4 Відгадати загадки, записати їх (числівник прописом): Стоїть дуб, на дубі 12 гнізд, у кожнім гнізді по 4 синиці. 1 багаття усе світло зігріває. 77 одежинок і усі без застібок. 5 братів роками рівні, проте ростом різні. 7
Завдання№6 Відредагуйте речення. Двадцять четверо учнів отримали відмінні оцінки.  Вітаємо вас із п’ятидесятим днем народження. Четверо машин стояло на зупинці. Ця подія трапилася в тисячі дев’ятсот вісімдесят п’ятому році. Модрина живе до п’ятсот років. Троє приятельок гаряче обговорювали останню серію кінофільму. 9

ІV. Домашнє завдання

1. Вивчити правила параграф 55(табличка на стор 195)

2. Виконати вправу 466, стор 198

Завдання на 28.03.2022

Сьогодні на  уроці ми будемо вивчати числівник як самостійну частину мови. Зокрема зупинимося на лексичному значенні, граматичних ознаках та синтаксичній ролі. А також з’ясуємо, які числівники бувають за будовою та значенням.

Навіщо вивчати числівник?

Числівник варто вивчати насамперед тому:

  • Щоб правильно говорити про гроші.
    Адже якщо скажімо вам потрібні гроші чи ви хочете влаштуватися на роботу і озвучити бажаний рівень зарплати, то вам потрібно використати числівники.
  • Щоб правильно формулювати свої бажання.
    Якщо ви захочете придбати мобільний телефон і будете просити у батьків або ж будете озвучувати своє бажання то потрібно сформулювати це числівником.
    Наприклад:
    – iPhone 11 (айфон одинадцятий).
    – діапазон цін від 769 до 1169 доларів,
    – обсяг мамяті 64 Гб,
    – розмір дисплею від 42 до 44 мм.
    Говорячи про це, ми вживаємо числівники.

  • Щоб усюди встигати і все вчасно виконувати.
    Адже якщо ви правильно називатимете час, то вас зрозуміють.

    Отож, числа, числа, числа! І там де числа, там обов’язко                             Числівник – це самостійна частина мови, що означає кількість предметів або порядок їх при лічбі.

    Відповідає на питання: котрий?скільки?

    Числівник: загальне значення, морфологічні ознаки, синтаксична роль. 6 клас. Українська мова.

    Наприклад: скільки? 4 (чотири); котрий? 4 (четвертий).

    Залежно від значення виділяють такі розряди числівників:

    1. Перший розряд – це кількісні. Всі кількісні числівники відповідають на питання скільки?
      Наприклад: вісім, восьмеро та ін..
    2. Порядкові відповідають на питання котрий?
      Наприклад: восьмий, перший, сотий, сто другий та ін..
    Числівник: загальне значення, морфологічні ознаки, синтаксична роль. 6 клас. Українська мова.
    Як змінюється числівник?
    Числівник: загальне значення, морфологічні ознаки, синтаксична роль. 6 клас. Українська мова.
    Числівник: загальне значення, морфологічні ознаки, синтаксична роль. 6 клас. Українська мова.
    Числівники та іменники, утворені від числівників
    Числівник: загальне значення, морфологічні ознаки, синтаксична роль. 6 клас. Українська мова.
    Числівник: загальне значення, морфологічні ознаки, синтаксична роль. 6 клас. Українська мова.
    Що можуть означати кількісні числівники
    Числівник: загальне значення, морфологічні ознаки, синтаксична роль. 6 клас. Українська мова.

    Числівник: загальне значення, морфологічні ознаки, синтаксична роль. 6 клас. Українська мова.

    Числівник: загальне значення, морфологічні ознаки, синтаксична роль. 6 клас. Українська мова.

    Числівник: загальне значення, морфологічні ознаки, синтаксична роль. 6 клас. Українська мова.

    Числівник: загальне значення, морфологічні ознаки, синтаксична роль. 6 клас. Українська мова.

Комментариев нет:

Отправить комментарий