Завдання на літо
Завдання на 27.05.2020 - 29.05.2020
Тема. Узагальненя вивченого протягом року
Доброго ранку, мої п'ятикласники! Сьогодні ми з вами пригадаємо вивчені теми протягом року.
Завдання 1
Записати речення відповідно до правил пунктуації в такому порядку:
- речення з однорідними членами
- речення зі звертаннями та вставними словами
- складні речення
- речення з прямою мовою
Для зручності самоперевірки кожне речення записуйте з нового рядка.
Дарино у тебе напевно все добре. Мене все цікавить говорить Максим. Андрій вважає що він все зробив. Ирій пташко тебе чекає. Археологія та історія цікаві науки. Євген скрикнув Ми перемогли! Схиляються верби і сонце заходить за гору. Ластівки горобці зозулі ці птахи нам відомі. Юрій Марія і Сергій підійшли до школи. Нам потрібно Марино відпочити. Юність прекрасна запевняє поет. І коли він виконав завдання, мати повернулася з роботи.
КЛЮЧ. З перших букв прочитайте завершення прислів’я «Дерево тримається корінням,………»
Завдання 2
Запишіть та виконайте повний синтаксичний розбір розгаданого вами прислів'я.
Завдання 3
Виконайте фонетичний розбір виділених слів.
Дякую вам, діти, за співпрацю,
а вашим батькам за допомогу та підтримку.
Ви молодці!
Будьте всі здорові!!!
Завдання на 26.05.2020
Тема. Повторення. Орфоепія. Орфографія
Доброго ранку, діти! Сьогодні ми з вами продовжуємо повторення попередньої теми.
Виконуйте завдання сумлінно.
Завдання 1
Завдання 2
- перегляньте відео за посиланням та виконайте наступне завдання
Із двома словами на вибір складаємо 2 речення із вставним словом та звертанням.
Дякую за співпрацю!
Завдання на 25.05.2020
Тема. Повторення. Фонетика.Графіка. Орфоепія. Орфографія.
Пригадай!
1. Повторіть §§ 15-23
2. Перегляньте відеоуроки за посиланням
https://www.youtube.com/watch?v=dDSYEHV_zAg
3. Виконайте письмово фонетичний розбір слів, цьому вам допоможе наступне відео
Дощить, зозуля, сім'я, граєшся, видніється, каяття.
Зразок фонетичного розбору
Земля - зем-ляˊ [з еимл'аˊ] – 2 склади, 5 б, 5 зв.
З - [з] – пригол., шумн, тв, дзв.
Е - [еи] – голосн., неноголош.
М - [м] – пригол., сонорн., тв.
Л - [л'] – пригол., сонорн., м’який.
Я - [аˊ] – голосн., наголош.
Дякую за урок!
Гарного дня!
Завдання на 22.05.2020
Доброго ранку, любі діти, у нас сьогодні знову повторення теми "Будова слова й орфографія".
Як добре ви її засвоїли, зараз перевіримо.
Перейдіть за посиланням та виконайте тестові завдання. Результати яких будуть вашою оцінкою за урок.
Код доступу 2524929
Завдання необхідно виконати до 19.00 год.
Завдання на 21.05.2020
Тема. Повторення. Будова слова й Орфографія.
І. Пригадай! Вправа на закріплення.
За лексичним значенням визначте слова й запишіть їх
1. Одиниця інформації, що дорівнює мільярду байтів
2. Той, хто займається альпінізмом
3.Звільняти від вантажу
4. Який має невелику висоту
5. Те ж саме, що вирій
6. Кисломолочний продукт, зазвичай підсолоджений, із добавками та ароматизаторами, який виготовляють сквашуванням молока за допомогою спеціальних бактерій
7. Орган нюху
8. Знак у вигляді коми, який ставиться вгорі після приголосного перед йотованим для позначення твердої вимови приголосного
9. Книга, у якій в алфавітному чи тематичному порядку подано слова якоїсь мови (з тлумаченням, перекладом на іншу мову і т. ін.)
10. Занурюючись у воду, опускатися на дно під дією сили ваги; потопати.
11. Письмова вказівка лікаря аптеці про виготовлення і застосування ліків
12. Річ, призначена для гри
13. Послідовник йоги
Ключ. Підкресліть у кожному слові першу букву. Прочитаєте закінчення вислову «Краща прикраса життя -……»
Завдання на літо
Завдання на 27.05.2020 - 29.05.2020
Тема. Узагальненя вивченого протягом року
Доброго ранку, мої п'ятикласники! Сьогодні ми з вами пригадаємо вивчені теми протягом року.
Завдання 1
Записати речення відповідно до правил пунктуації в такому порядку:
- речення з однорідними членами
- речення зі звертаннями та вставними словами
- складні речення
- речення з прямою мовою
Для зручності самоперевірки кожне речення записуйте з нового рядка.
Дарино у тебе напевно все добре. Мене все цікавить говорить Максим. Андрій вважає що він все зробив. Ирій пташко тебе чекає. Археологія та історія цікаві науки. Євген скрикнув Ми перемогли! Схиляються верби і сонце заходить за гору. Ластівки горобці зозулі ці птахи нам відомі. Юрій Марія і Сергій підійшли до школи. Нам потрібно Марино відпочити. Юність прекрасна запевняє поет. І коли він виконав завдання, мати повернулася з роботи.
КЛЮЧ. З перших букв прочитайте завершення прислів’я «Дерево тримається корінням,………»
Завдання 2
Запишіть та виконайте повний синтаксичний розбір розгаданого вами прислів'я.
Завдання 3
Виконайте фонетичний розбір виділених слів.
Дякую вам, діти, за співпрацю,
а вашим батькам за допомогу та підтримку.
Ви молодці!
Будьте всі здорові!!!
Завдання на 26.05.2020
Тема. Повторення. Орфоепія. Орфографія
Доброго ранку, діти! Сьогодні ми з вами продовжуємо повторення попередньої теми.
Виконуйте завдання сумлінно.
Завдання 1
Завдання 2
- перегляньте відео за посиланням та виконайте наступне завдання
Із двома словами на вибір складаємо 2 речення із вставним словом та звертанням.
Завдання на 25.05.2020
Тема. Повторення. Фонетика.Графіка. Орфоепія. Орфографія.
Пригадай!
1. Повторіть §§ 15-23
2. Перегляньте відеоуроки за посиланням
https://www.youtube.com/watch?v=dDSYEHV_zAg
3. Виконайте письмово фонетичний розбір слів, цьому вам допоможе наступне відео
Дощить, зозуля, сім'я, граєшся, видніється, каяття.
Зразок фонетичного розбору
Земля - зем-ляˊ [з еимл'аˊ] – 2 склади, 5 б, 5 зв.
З - [з] – пригол., шумн, тв, дзв.
Е - [еи] – голосн., неноголош.
М - [м] – пригол., сонорн., тв.
Л - [л'] – пригол., сонорн., м’який.
Я - [аˊ] – голосн., наголош.
Дякую за урок!
Гарного дня!
Завдання на 22.05.2020
Доброго ранку, любі діти, у нас сьогодні знову повторення теми "Будова слова й орфографія".
Як добре ви її засвоїли, зараз перевіримо.
Перейдіть за посиланням та виконайте тестові завдання. Результати яких будуть вашою оцінкою за урок.
Код доступу 2524929
Завдання необхідно виконати до 19.00 год.
Завдання на 21.05.2020
Тема. Повторення. Будова слова й Орфографія.
І. Пригадай! Вправа на закріплення.
За лексичним значенням визначте слова й запишіть їх
За лексичним значенням визначте слова й запишіть їх
1. Одиниця інформації, що дорівнює мільярду байтів
2. Той, хто займається альпінізмом
3.Звільняти від вантажу
4. Який має невелику висоту
5. Те ж саме, що вирій
6. Кисломолочний продукт, зазвичай підсолоджений, із добавками та ароматизаторами, який виготовляють сквашуванням молока за допомогою спеціальних бактерій
7. Орган нюху
8. Знак у вигляді коми, який ставиться вгорі після приголосного перед йотованим для позначення твердої вимови приголосного
9. Книга, у якій в алфавітному чи тематичному порядку подано слова якоїсь мови (з тлумаченням, перекладом на іншу мову і т. ін.)
10. Занурюючись у воду, опускатися на дно під дією сили ваги; потопати.
11. Письмова вказівка лікаря аптеці про виготовлення і застосування ліків
12. Річ, призначена для гри
13. Послідовник йоги
Ключ. Підкресліть у кожному слові першу букву. Прочитаєте закінчення вислову «Краща прикраса життя -……»
ІІ. Опрацювання матеріалу
Доброго ранку, любі діти! Оцінки за перевірочну контрольну роботу занесені до електронного журналу.
Як ви уже здогадалися, ми опрацювали всі теми за 5 клас залишилося все вивчене повторити.
Сьогодні ми продовжуємо тему "Лексикологія" (матеріал підручника стор.35-68). В зошити записувати нічого не потрібно. Перегляньте матеріал підручника та опрацюйте поданий матеріал.
Уважно розгляньте подані нижче таблички і пригадайте
На закріплення виконайте тест за посиланням 20.05 до 19.00 год., результати якого будуть вашою оцінкою за урок
(зараховуватиму лише з першої спроби, тому будьте уважні та не спішіть; записуємо клас, прізвище та ім'я).
Код доступу 7919386
Дякую за урок!
Гарного дня!
Завдання на 19.05.2020
Тема. Повторення. Лексикологія
Очікувані результати: уміти визначати слово за його лексичним значенням, доцільно вживати слова в прямому й переносному значенні, дотримуватися лексичних норм
І. Пригадайте, переглянувши відео
ІІ. Практикуймо!!!
1. Виконайте письмово вправи 518, 519(1- 3 речення)
2. Відредагуйте письмово речення.
Ми розпочинаємо заняття у вересні місяці. Ми невірно набрали номер телефону . Дівчина рахувала, що так буде краще. Іспит з державної мови здають у всіх учбових закладах.
Завдання на 18.05.2020
Дистанційна контрольна робота № 8
І. Виконайте тестове завдання за посиланням (початковий, достатній та середній рівень) 9б.
Код доступу 246676
ІІ. Практична частина (високий рівень - 3б.)
Виконайте повний синтаксичний розбір поданих речень.
1. Я, безперечно, дуже люблю свою сім'ю.
2. Твоя пісня, рідна мамо, у серці бринить.
3. Цвітуть синьоокі волошки у золотому житі, і на луках пломеніють маки.
Завдання виконати до 19.00 год.
Завдання на 15.05.2020
Тема. Підготовка до контрольної роботи
Доброго ранку! Діти, сьогодні ми з вами спробуємо ретельно підготуватися до контрольної роботи, щоб написати її на відмінно. Нам потрібно буде виконати наступні завдання.
І. Пригадайте і спробуйте дати усно відповіді на запитання
ІІ. Пригадайте, переглянувши картинки
1. Узагальнювальне слово при ОЧР
2. Вставні слова, які в реченні виділяються комами
3. Звертання
4. Прості та складні речення
5. Пряма мова та діалог
Вправа 1 (виконуємо письмово)
Записати речення відповідно до правил пунктуації в такому порядку:
- речення з однорідними членами
- речення зі звертаннями та вставними словами
- складні речення
- речення з прямою мовою
Для зручності самоперевірки кожне речення записуйте з нового рядка
Черешню вишню малину мама купила в магазині. Єдність запорука перемоги сказав генерал. Сонце світить але не гріє. Ви напевно це знаєте. Однакові за змістом але різні за побудовою ці речення. Іване ти допоможеш мені? Марта відповіла Я цього не робила. Він бачив як сходить сонце. Липу клен тополю ці дерева ми посадили у дворі. У нас усе буде добре запевнив батько. Катерино ти безумовно чудова! Оксана і Кирило виконали завдання. Обід був смачний і ми подякували мамі
КЛЮЧ. З перших букв прочитайте початок прислів’я «…..щастю коваль» та запишіть у зошити.
Вправа 2 (письмово)
Зробити повний синтаксичний розбір поданих речень (зверніть увагу на зразок у зошиті, як ми робимо розбір простого та складного речення):
- речення просте
1.Вишийте, мамо, сорочку кольором неба й степів!
2.Рідні місця, знайомі хатки, садки, доріжки - все миготить в очах.
- речення складне
3.Знов весна настала, і квітки барвисті принесли хвилини щастя і тепла.
Готуємося до контрольної роботи!
ДЯКУЮ ЗА УРОК!
Завдання на 14.05.2020
Тема. Розділові знаки при діалозі
І. Перевірка вивченого
Запишіть відповідно до правил пунктуації: спочатку - речення, у яких слова автора стоять перед прямою мовою, потім - речення, у яких пряма мова стоїть перед словами автора.
Для зручності перевірки й самоперевірки кожне речення записуйте з нового рядка.
Віктор питає Чи можеш ти мені допомогти? Добро завжди повертається навчає мати. Оксано я тебе не чую говорить Андрій. Син розповідає Як цікаво ми провели час! Едуард подумав Як живеться бабусі? Буду я навчатися мови золотої писав А. Малишко. Бабуся здивувалася Здається я такого ще не бачила. У Тараса виникло запитання Як виконати завдання? Ромашки бузок мальви ці квіти я люблю часто говорить мама. Даринка сказала Я тобі допоможу мамо. Енциклопедію можна взяти в бібліотеці нагадав учитель. Енциклопедія визначає Ґаджет це як правило цікава технічна новинка у вигляді електронного пристрою.
ІІ. Перегляньте відеоурок за посиланням і пригадайте:
ІІІ. Скласти письмово діалог на одну з тем
(обсяг 7-8 повноцінних реплік з дотриманням етикетних та мовленнєвих норм):
«Як зберегти своє здоров'я»
«Чому важливо навчатися»
«Про яку професію я мрію»
Доброго ранку, любі діти! Оцінки за перевірочну контрольну роботу занесені до електронного журналу.
Як ви уже здогадалися, ми опрацювали всі теми за 5 клас залишилося все вивчене повторити.
Сьогодні ми продовжуємо тему "Лексикологія" (матеріал підручника стор.35-68). В зошити записувати нічого не потрібно. Перегляньте матеріал підручника та опрацюйте поданий матеріал.
Уважно розгляньте подані нижче таблички і пригадайте
На закріплення виконайте тест за посиланням 20.05 до 19.00 год., результати якого будуть вашою оцінкою за урок
(зараховуватиму лише з першої спроби, тому будьте уважні та не спішіть; записуємо клас, прізвище та ім'я).
Код доступу 7919386
Дякую за урок!Гарного дня!
Завдання на 19.05.2020
Тема. Повторення. Лексикологія
Очікувані результати: уміти визначати слово за його лексичним значенням, доцільно вживати слова в прямому й переносному значенні, дотримуватися лексичних норм
І. Пригадайте, переглянувши відео
ІІ. Практикуймо!!!
1. Виконайте письмово вправи 518, 519(1- 3 речення)
2. Відредагуйте письмово речення.
Ми розпочинаємо заняття у вересні місяці. Ми невірно набрали номер телефону . Дівчина рахувала, що так буде краще. Іспит з державної мови здають у всіх учбових закладах.
Завдання на 18.05.2020
Дистанційна контрольна робота № 8
І. Виконайте тестове завдання за посиланням (початковий, достатній та середній рівень) 9б.
Код доступу 246676
ІІ. Практична частина (високий рівень - 3б.)
Виконайте повний синтаксичний розбір поданих речень.
1. Я, безперечно, дуже люблю свою сім'ю.
2. Твоя пісня, рідна мамо, у серці бринить.
3. Цвітуть синьоокі волошки у золотому житі, і на луках пломеніють маки.
Завдання виконати до 19.00 год.
Завдання на 15.05.2020
Тема. Підготовка до контрольної роботи
Доброго ранку! Діти, сьогодні ми з вами спробуємо ретельно підготуватися до контрольної роботи, щоб написати її на відмінно. Нам потрібно буде виконати наступні завдання.
І. Пригадайте і спробуйте дати усно відповіді на запитання
ІІ. Пригадайте, переглянувши картинки
1. Узагальнювальне слово при ОЧР
2. Вставні слова, які в реченні виділяються комами
3. Звертання
4. Прості та складні речення
5. Пряма мова та діалог
Вправа 1 (виконуємо письмово)
Записати речення відповідно до правил пунктуації в такому порядку:
- речення з однорідними членами
- речення зі звертаннями та вставними словами
- складні речення
- речення з прямою мовою
Для зручності самоперевірки кожне речення записуйте з нового рядка
Черешню вишню малину мама купила в магазині. Єдність запорука перемоги сказав генерал. Сонце світить але не гріє. Ви напевно це знаєте. Однакові за змістом але різні за побудовою ці речення. Іване ти допоможеш мені? Марта відповіла Я цього не робила. Він бачив як сходить сонце. Липу клен тополю ці дерева ми посадили у дворі. У нас усе буде добре запевнив батько. Катерино ти безумовно чудова! Оксана і Кирило виконали завдання. Обід був смачний і ми подякували мамі
КЛЮЧ. З перших букв прочитайте початок прислів’я «…..щастю коваль» та запишіть у зошити.
Вправа 2 (письмово)
Зробити повний синтаксичний розбір поданих речень (зверніть увагу на зразок у зошиті, як ми робимо розбір простого та складного речення):
- речення просте
1.Вишийте, мамо, сорочку кольором неба й степів!
2.Рідні місця, знайомі хатки, садки, доріжки - все миготить в очах.
- речення складне
3.Знов весна настала, і квітки барвисті принесли хвилини щастя і тепла.
Завдання на 14.05.2020Зробити повний синтаксичний розбір поданих речень (зверніть увагу на зразок у зошиті, як ми робимо розбір простого та складного речення):
- речення просте
1.Вишийте, мамо, сорочку кольором неба й степів!
2.Рідні місця, знайомі хатки, садки, доріжки - все миготить в очах.
- речення складне
3.Знов весна настала, і квітки барвисті принесли хвилини щастя і тепла.
Готуємося до контрольної роботи!
ДЯКУЮ ЗА УРОК!
Дякую за урок, мої розумники!
Завдання на 12.05. 2020
Вітаю вас, мої любі п'ятикласники! На минулому уроці ми розглянули рячення з прямою мовою та непрямою мовою, з'ясували різницю між ними та опрацювали розділові знаки при прямій мові. Пропоную перевірити свої знання за допомогою наступної вправи
Перегляньте відеоурок
На сьогоднішньому уроці ми будемо працювати над темою "Діалог. Розділові знаки при діалозі". Запишіть в зошити сьогоднішнє число та тему уроку без лапок.
Що ж таке діалог, яка його побудова та які розділові знаки при діалозі? Щоб знайти відповіді на запитання, перегляньте наступний матеріал на картках та матеріал підручника на стор.222.
Якщо ви опрацювали теоретичний матеріал нової теми, пропоную письмові завдання:
Вправа 1
Вправа за підручником 516, стор. 223.
Ми ще будемо працювати над цією темою, тому вивчіть гарненько правила.
Дякую за урок!
Чекаю на фото ваших робіт!
Вітаю вас, мої любі п'ятикласники! На минулому уроці ми розглянули рячення з прямою мовою та непрямою мовою, з'ясували різницю між ними та опрацювали розділові знаки при прямій мові. Пропоную перевірити свої знання за допомогою наступної вправи
Перегляньте відеоурок
На сьогоднішньому уроці ми будемо працювати над темою "Діалог. Розділові знаки при діалозі". Запишіть в зошити сьогоднішнє число та тему уроку без лапок.
Вправа за підручником 516, стор. 223.
Ми ще будемо працювати над цією темою, тому вивчіть гарненько правила.
Дякую за урок!
Чекаю на фото ваших робіт!
Чекаю на фото ваших робіт!
Завдання на 08.05. 2020
Діана Мостовик приглашает 5-Д та 5-Є клас на запланированную конференцию: Zoom.
Тема: Написання диктанту
Время: 8 мая 2020 13:00 PM Киев
Подключиться к конференции Zoom
https://us04web.zoom.us/j/71836630930?pwd=UkdCWTMwMDhvV2l6bFJjS0lYTzFFdz09
Идентификатор конференции: 718 3663 0930
Пароль: 222888
Домашнє завдання: паписати аудіодиктант
Дякую за урок!
ВЕСЕЛИХ ВИХІДНИХ!
Завдання на 07.05. 2020
Тема. Розділові знаки при прямій мові. Непряма мова.
І. Опрацювання нового матеріалу.
Дорогі діти, з прямою мовою розібралися, тепер попрацюємо над непрямою мовою.
Непряма мова - це чуже висловлювання, яке передане не дослівно, а лише зі збереженням змісту. Непряма мова оформлюється як частина простого або складного речення.
Наприклад:
Речення з прямою мовою. "Ви у мене молодці!" - сказала вчителька.
Речення з непрямою мовою: Вчителька сказала, що ми у неї молодці.
УВАГА! При зміні прямої мови непрямою змінюються займенники
ІІ. Практикуймо!
1. Розгляньте приклади, де речення з прямою мовою перебудовані на непряму
2. Виконайте тест 07.05 до 20.00 год., результати якого будуть вашою оцінкою за урок (зараховуватиму лише з першої спроби, тому будьте уважні та не спішіть; записуємо клас, прізвище та ім'я).
Код доступу 168153
Завдання на 06.05. 2020
Тема. Розділові знаки при прямій мові. Тренувальні вправи.
Любі п'ятикласники, сьогодні ми з вами продовжуємо вивчати пряму мову та розділові зннаки при прямій мові.
Речення з прямою мовою можна зобразити схематично, користуючись такими умовними позначками.
І. Опрацюйте схемки за підручником на стор. 220
ІІ. Прочитайте легенду, знайдіть речення з прямою мовою та спробуйте написати схемки до них.
1. Запишіть речення відповідно до правил пунктуації
- І тихо-тихесенько я промовляла Сон літньої ночі Мені тебе жаль
- Цього року мабуть урожай буде каже Панас
- От добрий і премудрий цар вигукнули звірі.
- Звірі зраділи Так ти тепер будеш нашим царем
2. Розгляньте ілюстрації. Складіть речення за схемами (всього у вас має бути 4 речення):
Чекаю на фото ваших робіт!
Завдання на 05.05. 2020
Оголошення!
Урок у форматі ZOOM
5- Д клас – 05.05. – 13.00
5- Є клас – 05.05. – 17.00
Запрошення надіслано у вайбер!
Тема. Пряма мова. Розділові знаки при прямій
мові.
І. Діти, перевірте свої знання з попередніх тем, за допомогою тесту.
Код доступу 695949
ІІ. Опрацювання нового матеріалу.
Мої вітання на уроці української мови. Сьогодні ви ознайомитеся із
визначенням ПРЯМА МОВА.
Пряма мова - це дослівно відтворене висловлення
певної особи,передане від її імені. Пряма мова супроводжується словами автора,
щоб зрозуміти, кому вона належить.
Наприклад: "Ви у мене
молодці!"- сказала вчителька
Пряма мова - "Ви у мене молодці!", слова автора
- сказала вчителька.
Пряма мова завжди береться в лапки!!!
1.
Перегляньте відеоурок
2. Опрацюйте матеріал за підручником стор. 220 "Розділові
знаки при прямій мові" та перегляньте запропоновану схему.
ІІІ. Практикуймо!!!
1. "Знайди помилку"
Знайдіть помилку та
запишіть, правильно розставивши розділові знаки при прямій мові (цьому вам може допомогти вище подана табличка)
2. Виконайте письмово вправу 512 за підручником (звертаємо увагу на завдання до вправи).
Дякую за урок! ВИ У МЕНЕ МОЛОДЦІ!!!
Завдання на 04.05. 2020
Тема. Послідовність
синтаксичного розбору складного речення
І. Пригадайте вивчене, переглянувши відео за посиланням
Запишіть речення в такому порядку відповідно до правил пунктуації:
- речення з однорідними членами;
- речення з однорідними членами та узагальнювальними словами;
- речення зі звертаннями;
- речення зі вставними словами.
Для зручності самоперевірки кожне речення записуйте з нового рядка
За селом гуляють діти й дорослі. Шафа наповнена одягом спідницями сорочками сукнями. Яно йди додому! А ми бачили троянди мальви барвінок. Обережно будь ласка! Вийди сонечко з-за хмари. Може варто подумати? А біля хати ростуть дерева яблуні вишні сливи. Люблю літо й весну. А вони безумовно мають рацію. Добре доню йди відпочивати. Й усе краплі рос земля місяць перебуває в чеканні. Скрізь червоно на небі на горі. Ич, як тьохкає щебече соловейко!
Ключ. У кожному реченні підкресліть першу букву. Прочитаєте та запишіть правило, якого треба дотримуватися.
ІІІ. Ви втомилися працювати? Пропоную веселу руханку для відпочинку. Запросіть своїх рідних розім'ятися. Нажміть на посилання та відпочиньте
ІV. Діти, ще трішки попрацюймо! Пригадайте як потрібно виконувати синтаксичний розбір складного речення (не забувайте надписувати, якою частини мови виражене кожне слово)
Виконайте письмовий синтаксичний розбір поданих речень
Травень, безперечно, чарівний. Повітря напоєне пахощами бузку, земля заквітчана жовтогарячими килимами кульбаб та лісовими озерцями ніжних конвалій, а на тлі голубого неба горять рожево-білі свічки каштанів. Назва місяця пішла від трав, тому що вони особливо буйно ростуть у цей період.Соловейку, ти заспівай вночі, щоб днина була сухою та погожою!
Будьте розумниками!
Сфотографуй 04.05 та до 21.00 надішли мені!
Завдання на 30.04. 2020
Тема. Складне речення. Тренувальні вправи.
Дорогі пятикласники, сьогодні ми з вами будемо практикувати.
Завдання №1
З’ясуйте, що поєднують сполучники: однорідні члени речення чи частини складного речення. Для цього вам потрібно записати речення та підкреслити граматичні основи.
1. Сонце останній раз освітило землю та впало за гору. 2. Була чудова пора, що називають золотою осінню. 3. Усе більше темніло, і вітер все дужчав. 4. Усю мою душу й сили віддам за тебе, матінко мила моя. 5. Спустився вечір, та одразу похолоднішало.
Завдання №2
Перевірте знання за допомогою
цифрового тесту
► Позначте цифрами: 1 — просте речення; 2 — складне речення.
1.Настав теплий ранок, дихає свіжістю земля.
2. Кленовий листочок покружляв у повітрі й упав у калюжу.
3. У лісі сльозяться крихітні струмки, розквітає кожна квітка.
4. За селом починався гай, і вузенька стежка вела через нього.
5. За багато віків Київ пережив і побачив немало.
6. З року в рік Київ прикрашається новими будинками, парками, проспектами.
7. Злетіла пташка високо, а людина ходить тільки по землі.
Завдання №3
► Спишіть, уставляючи пропущені букви та розставляючи розділові знаки. Підкресліть головні та другорядні члени речення, над кожним словом надпишіть частини мови.
Я дуже люблю як сп..ває бабуся. Ще ранок дихає прох..лодою від сну підводиться трава. Ввеч..рі на небі сп..лахують міріади зірок а на морі стел..ться м..сячна доріжка.
Перевір себе
вправа "Цифровий диктант"!!!
Відповідь: 2, 1, 2, 2, 1, 1, 2.
Сфотографуй 30.04 та до 21.00 надішли мені!
Гарних вихідних!
Завдання на 29.04. 2020
Тема. Складні
речення з безсполучниковим і сполучниковим зв'язком
Діти, сьогодні ми з вами вивчаємо складне речення.
За будовою речення поділяються на прості та складні. Просте речення має одну граматичну основу. Складне речення містить дві або більше граматичних основ.
Порівняй!!!
Прості речення, що входять у складне, поєднуються:
а) сполучниками і(й), а, та, але, зате, щоб, тому що;
б) словами коли, який, де;
в) інтонаційно, без сполучників.
Між частинами складного речення ставиться кома.
І. Перегляньте відеоурок
ІІ. Опрацюйте табличку за підручником на стор. 215
Виконай завдання
ВАЖЛИВО!!! Для того, щоб не сплутати просте речення,у яких є однорідні підмети чи присудки, зі складним, ми повинні, насамперед, визначити граматичну основу.
- Речення, котре має одну граматичну основу - просте з однорідними членами речення (Слухаю небо, слухаю землю і слухаю дідові слова - у даному реченні однорідні присудки, тому кома перед сполучником і не ставиться, а речення є простим, тому що одна граматична основа).
- Якщо у реченні дві і більше граматичних основ, то воно є складним (Дуби гойдались, і тремтіли клени - у даному реченні один підмет та присудок та другий підмет та присудок, тобто дві граматичних основи, що поєднані сполучником і, перед яким ставимо кому - речення складне).
ІІІ. Практикуймо!!!
1. Запишіть зоровий диктант, підкресліть лише граматичні основи. Визначіть складні речення.
2. Виконайте письмово вправу за підручником 501, стор. 217
Чекаю на виконані домашні, друзі!
Сфотографуй 29.04 та до 21.00 надішли мені!
Завдання на 28.04. 2020
Тема. Послідовність синтаксичного розбору простого речення
Доброго ранку, любі діти! Ви вже
вивчили, що таке звертання, однорідні члени речення, вставні слова. Сьогодні на
уроці ми закріпимо ваші знання і для цього проведемо урок-практикум.
І. Перевіряємо вивчене
1. «Лінгвістична діагностика»
Прочитайте
віршовані уривки. Запишіть їх, розставляючи потрібні розділові знаки. Зазначте чим речення ускладнені: звертаннями, вставними словами чи однорідними членами речення.
1.
Над озерами річками
На полянах лісових
На стрімких високих горах
На просторах степових
Скрізь розкидались оселі
Наших прадідів -
слов’ян(О.Олесь)
2.
Грає кобзар виспівує
Вимовля словами
(Т.Шевченко)
3.
Можна все на світі вибирати сину
Вибрати не можна
тільки Батьківщину (В. Симоненко)
4.
Мабуть
ще людство дуже молоде (Л.Костенко)
2. Стилістичний аналіз звертань у
поетичних творах
-
Прослухайте поетичні уривки. Знайдіть в них звертання. Випишіть лише риторичні
звертання.
1. Ой
повій, повій ти, вітре!
Швидше
коней повези! (О. Олесь).
2. Любий
сину України,
Я тобі
співаю! (М. Вороний).
3. Дощем
квітневим, весно, не тривож! (Б.І. Антонич).
4. Та
тут до грому навздогін
Заговорила
груша:
«Трусніть
і грушу, дядьку грім,
Бо важко
мені дуже...» (М. Вінграновський).
5.
Слухай, старче! Ти
Ясним соколом у хмарах,
Сірим
вовком в полі скачеш (М. Вінграновський).
► Схарактеризуйте стилістичну роль звертань у художніх творах.
ІІ. Практикуємо!!! Синтаксичний розбір простого речення
Алгоритм розбору простого речення
1. Підкреслити ГО (граматичну основу) речення
2. Від головних членів речення поставити питання до другорядних.
3. Надписати над кожним словом частину мови.
4. Загальна характеристика простого речення
За будовою
просте
складне
За метою висловлення
розповідне
питальне
спонукальне
За емоційним забарвленням
окличне
неокличне
За граматичною основою
двоскладне (2 головних члени)
односкладне (один головний член)
За наявністю другорядних членів
поширене
непоширене
За наявністю ускладнюючих елементів
звертання
поширене, непоширене
вставне слово
однорідні члени речення
Зразок: Ніде, здається, такої краси я не бачив.
(Речення просте, розп., неокл., двоскл., пошир., повне,
ускладн. встав. сл. «здається», що назив. невпевненість).
Зробіть синтаксичний розбір поданих речень
1. Пахло свіжим хлібом, житньою соломою, медом і яблуками.
2. Юний друже, оберігай нашу природу!
3. На щастя, життя без несподіванок не обходиться.
4. Що місяцю зіроньки кажуть ясненькі?
Завдання на 27.04. 2020
Тема. Розвиток мовлення. Лист до рідної людини з використанням звертань та вставних слів
Сьогодні ми вчитимемося писати листа найдорожчим людям, використовуючи звертання та вставні слова.
Для початку розберімося у таких словах як адрес, адреса, адресант,адресат.
Ознайомся із новими словами
Словникова робота.
Адрес – це письмове вітання особі чи організації, переважно з нагоди ювілею.
Адреса – місце проживання чи перебування особи, установи; напис на конверті, бандеролі тощо.
Зверніть увагу! Вислови «на адресу» і за «адресою» мають різне значення.
Вислів «на адресу» вказує на напрямок дії (можна поставити запитання «Куди»?). Приклади: Листи надсилайте на адресу... Вислів «за адресою» вказує на місце дії (можна поставити запитання «Де»?). Приклади: Курси з водіння розташовані за адресою... Вона проживає за адресою...
Адресант – той, хто надсилає листа, телеграму, бандероль; відправник. «Здивований, він починає читати адресу. Якась нісенітниця: прізвище адресата – Франко, прізвище адресанта – так само Франко» (Петро Колесник).
Адресат – той, кому надсилають листа, телеграму, бандероль; одержувач. «У шістдесят п’ять різних міст світу линули короткі радіохвилі, але скрізь вони мали знайти одного адресата – інститут переливання крові» (Юрій Смолич).
Опрацюй с. 211
Прочитай зразок 1 із вправи 489
Зразок 2.
Люба бабусю!
Пише Вам онук Іванко. Я одержав Вашого листа, де Ви пишете про свої життєві клопоти. Мені дуже шкода, що можу лише зрідка з Вами бачитись, що так мало, і тільки на канікулах, допомагаю Вам по господарству. Сподіваюся, швидко настане літо, і я приїду до Вас. Гадаю, Ви теж мене дуже чекаєте.
Хочу трохи розповісти про свої справи. Я навчаюся на «відмінно». А ще відвідую спортивну секцію, вчуся грати на гітарі. Бабусю, коли я до Вас приїду, то співатимемо наші улюблені пісні під гітару.
На Новий рік та Різдво ми, на жаль, до Вас не приїдемо, тому що поїдемо відпочивати в Карпати. Тож я попередньо вітаю Вас із цими чудовими святами.
Бувайте здорові, люба моя бабусенько! Ми з татом і мамою міцно Вас обнімаємо.
Ваш онучок Іванко
Вправа 492
Зверніть увагу на найуживаніші звертання у листі
МОЖЛИВІ ЧАСТИНИ ТЕКСТУ ЛИСТА
ПРИКЛАДИ
Звертання
Любі мої дідусю і бабусю! Дорога сестричко Іринко! Шановний Василю Івановичу!
Початкова форма про стан листування
Отримав (-ла) Ваш лист... Давно не було листа... Отримав (-ла) твій лист, але відразу не відповів (-ла), оскільки...
Основний зміст листа, повідомлення про новини
Напишу Вам, що у мене нового в школі (вдома)... Я хочу розповісти Вам... Розповім усе за порядком...
Запитання адресату
Як Ваше здоров’я? Які у Вас новини? Що цікавого в тебе?
Подяка
Дякую за те, що...
Прохання написати лист
Я прошу Вас написати мені... Прошу тебе відповісти на лист...
Передача вітань
Передавайте вітання...
Прощання
До побачення... Міцно цілую й обіймаю...
Кінцівка і підпис
Ваш внук (ваша внучка)... Твій друг (твоя подруга)...
Дата і місце написання, якщо їх нема на початку листа
20 березня 2020 р. Вінниця
Домашнє завдання: написати листа до рідної людини з використанням звертань та вставних слів й оформити (підписати)конверт
Оцінюється підпис та текст.
Проявіть свою фантазію. Власник найоригінальнішого коверта теж отримає оцінку.
Зразок виготовлення конверта
Дякую за співпрацю!
Завдання на 24.04.2020
Тренувальні вправи
Любі діти, сьогодні ми з вами пригадаємо вивчене, виконуючи наступні завдання
І. Трішки поміркуй!
1. Записати речення відповідно до правил пунктуації. Вказати узагальнювальні слова.
Усе перебуває в чеканні земля і місяць вишні і тополі. Кожен кущик горбок долина стежечка все це йому знайоме. Дуби похмурі й мовчазні берізки світлі і веселі і рясту першого пастелі у чорнолісій глушині усе таке святе мені.
2. Виписати виділене речення, зробити синтаксичний розбір та накреслити схему.
ІІ. Пофантазуй!
Записати речення, на місці пропусків поставити вставні слова. Вказати до якої групи вони належать.
Вихована людина, …., ніколи не дозволить собі сказати брутальні слова іншій людині, бо розуміє, що цим словом вона, ……, образить людину і, ……, принизить себе.
ІІІ. Розставляючи розділові знаки, спочатку виписати речення із непоширеними звертаннями, а потім - з поширеними.
Завдання на 23.04.2020
Діана Мостовик приглашает вас на запланированную конференцию: Zoom.
Тема: Ознайомлення з найбільш уживаними вставними словами
Время: 23 апр 2020 12:30 PM Киев
Подключиться к конференции Zoom
https://us04web.zoom.us/j/76768293635?pwd=Yk1BeFp4NklXbzhtK2JpY2VmU3Jidz09
Идентификатор конференции: 767 6829 3635
Пароль: 226622
Тема. Ознайомлення з найбільш
уживаними вставними словами
У мовленні є слова, що виражають ставлення мовця до висловлюваного.
Наприклад: На мою думку, сьогодні буде сонячно, незважаючи на густий туман. Ці слова називаються вставними. Вони виражають різні відтінки почуттів мовця, не є членами речення. На письмі вставні слова виділяються комами.
І. Перегляньте відео
ІV. Виконайте письмово завдання
1. Словникова робота.
(Записати слова, надписати над кожним, що вони виражають).
Здається, по-моєму, по-перше, очевидно, по-третє, звичайно, на жаль, нарешті, отже, на радість, будь ласка, вибачте, наприклад.
2. Вибірковий диктант. Виписати лише вставні слова.
Літо бабине вгорі, отже, осінь на порі. (О. Пархоменко.) Десь, кажуть, є гора, де не співають птиці. (Л. Костенко.) Задумливо летять сніжинки. А чи їм падать, може, ліньки… (А. Казка.) І справді, ця земля округла, наче глобус. (В. Осадчий.) Радилися небораки: по-перше, де зимують раки? По-друге, хто малює зебрі смуги? По-третє, чи колючий хвіст у редьки? По-четверте, чи в середу буває четвер? (І. Світличний.) Поки щось жираф ковтне, мабуть, цілий день мине. (Є. Гуцало.) Воли, як відомо, худоба повільна й лінива. (Марко Вовчок.) Либонь, з усього я надивувавсь… (Є. Гуцало.)
Дякую за співпрацю, мої розумники!!!
Завдання на 22.04.2020
Розділові знаки при звертаннях
І. Пригадайте та запишіть у зошит
1. Які види речень за метою висловлювання ви знаєте?
За метою висловлювання речення поділяються на....
2. Що становить граматичну основу речення?
Граматичну основу речення становить...
3. Які другорядні члени речення ви знаєте?
Другорядні члени речення...
4. Які члени речення називаються однорідними?
Однорідними називаються...
5. Які розділові знаки при узагальнювальних словах?
Якщо узагальнювальне слово стоїть перед однорідними членами речення, то ставимо..... , якщо після -.....
ІІ. Перегляньте відеоурок за посиланням https://youtu.be/sHIoU6vzbG8
ІІІ. Підсумуймо!
ІV. Звертання до відсутніх людей, до предметів і явищ називають - риторичним. Вони вживаються, щоб привернути до них увагу, виявити своє ставлення (Прийду до тебе, Дніпре посивілий!)
Виконайте письмово вправу 476, не списуючи з ГДЗ.
Виконай 22.04.2020, сфотографуй та до 20.00 надішли мені!
Завдання на 21.04.2020
Доброго дня, любі діти! Розпочнемо наш урок із рядків:
"Є в нашій мові прекрасні звертання,
Добрі та мудрі, чудові слова.
Тими словами усі без вагання
Маму найкращу свою назива.
Мамо, матусенько, мамочко, ненько,
Матінко, усміх твій ніжний ловлю.
Мамонько рідна, моя дорогенька,
Я над усе тебе в світі люблю!..."
Друзі, сьогодні вивчаємо тему:
Звертання.
Роль звертань у реченні
Як ви уже зрозуміли, мої п'ятикласники, звертання ми використовуємо у своєму мовленні щодня.
І. Уважно перегляньте відеоурок
ІІ. Підсумуйте побачене
ІІІ. Опрацюйте парапграф 40 за підручником (вивчіть правило про звертання; поширені та непоширені звертання; однорідні та повторювані).
ІV. Виконайте вправу 470 (усно), а з картки письмово (виконуємо 1 і 2 варіант; всього 4 речення)
Виконай 21.04.2020, сфотографуй та до 20.00 надішли мені!
Дякую за співпрацю, мої розумники!
Завдання на 17.04.2020
Тема. Узагальнювальне слово при однорідних членах речення. Двокрапка й тире при узагальнювальних словах у реченнях з однорідними членами.
І. Пригадаймо!
1. Узагальнювальне слово - це слово, що своїм значенням об'єднує однорідні члени речення.
2. Узагальнювальне слово й однорідні члени речення виконують однакову синтаксичну роль.
3. Узагальнювальні слова можуть виражатися такими частинами мови: іменниками, прикметниками, займенниками, прислівниками.
ІІ. Перегляньте відеоурок за посиланням
https://youtu.be/iHfAMGndFi4
ІІІ. Підсумуймо!
1.Перегляньте визначення у підручнику на стор. 199, 201.
Якщо узагальнювальне слово стоїть перед однорідними членами речення, то ставимо двокрапку, якщо після - тире.
ІV. Складіть речення за поданими схемами (всього 4 речення).Завдання виконати 17.04.2020 та до 20.00 надіслати мені.
Завдання на 16.04.2020
Дорогі п'ятикласники, ви молодці! Сумлінно виконуєте домашні завдання. Дякую!
Пропоную переглянути урок 16.04. о 10.00 на каналі "Плюс.Плюс"!!! за нашою темою.
Узагальнювальне слово при однорідних членах речення
І. Опрацюйте матеріал за підручником стор. 199
ІІ. Перегляньте відео
ІІІ. Виконайте усно вправу 462 , а 463 - письмово (стор.200).
Завдання виконати 16 .04.2020 та до 20.00 надіслати мені.
Дякую за співпрацю!
Завдання для виконання на 15.04.2020
Тема. Речення з однорідними членами (без сполучників і зі сполучниками а, але, і). Кома між однорідними членами речення.
І. Перегляньте відео
ІІ. Опрацюйте матеріал за підручником стор. 196.
ІІІ. Вивчіть табличку
ІV. Виконайте вправу 454 усно, а з картки письмово
Завдання виконати 15.04.2020 та до 20.00 надіслати мені.
Дякую за співпрацю!
Завдання для виконання
14.04.2020
Тема. Речення з однорідними членами (без сполучників і зі сполучниками а, але, і). Кома між однорідними членами речення.
Любі п'ятикласники, сьогодні ми з вами продовжуємо вивчати пряму мову та розділові зннаки при прямій мові.
Речення з прямою мовою можна зобразити схематично, користуючись такими умовними позначками.
І. Опрацюйте схемки за підручником на стор. 220
ІІ. Прочитайте легенду, знайдіть речення з прямою мовою та спробуйте написати схемки до них.
1. Запишіть речення відповідно до правил пунктуації
- І тихо-тихесенько я промовляла Сон літньої ночі Мені тебе жаль
- Цього року мабуть урожай буде каже Панас
- От добрий і премудрий цар вигукнули звірі.
- Звірі зраділи Так ти тепер будеш нашим царем
2. Розгляньте ілюстрації. Складіть речення за схемами (всього у вас має бути 4 речення):
Чекаю на фото ваших робіт!
Завдання на 05.05. 2020
Оголошення!
Урок у форматі ZOOM
5- Д клас – 05.05. – 13.00
5- Є клас – 05.05. – 17.00
Запрошення надіслано у вайбер!
Тема. Пряма мова. Розділові знаки при прямій
мові.
І. Діти, перевірте свої знання з попередніх тем, за допомогою тесту.
Код доступу 695949
ІІ. Опрацювання нового матеріалу.
Мої вітання на уроці української мови. Сьогодні ви ознайомитеся із
визначенням ПРЯМА МОВА.
Пряма мова - це дослівно відтворене висловлення
певної особи,передане від її імені. Пряма мова супроводжується словами автора,
щоб зрозуміти, кому вона належить.
Наприклад: "Ви у мене
молодці!"- сказала вчителька
Пряма мова - "Ви у мене молодці!", слова автора
- сказала вчителька.
Пряма мова завжди береться в лапки!!!
1.
Перегляньте відеоурок
2. Опрацюйте матеріал за підручником стор. 220 "Розділові
знаки при прямій мові" та перегляньте запропоновану схему.
ІІІ. Практикуймо!!!
1. "Знайди помилку"
Знайдіть помилку та
запишіть, правильно розставивши розділові знаки при прямій мові (цьому вам може допомогти вище подана табличка)
2. Виконайте письмово вправу 512 за підручником (звертаємо увагу на завдання до вправи).
Дякую за урок! ВИ У МЕНЕ МОЛОДЦІ!!!
Завдання на 04.05. 2020
Тема. Послідовність синтаксичного розбору складного речення
І. Пригадайте вивчене, переглянувши відео за посиланням
Запишіть речення в такому порядку відповідно до правил пунктуації:
- речення з однорідними членами;
- речення з однорідними членами та узагальнювальними словами;
- речення зі звертаннями;
- речення зі вставними словами.
Для зручності самоперевірки кожне речення записуйте з нового рядка
За селом гуляють діти й дорослі. Шафа наповнена одягом спідницями сорочками сукнями. Яно йди додому! А ми бачили троянди мальви барвінок. Обережно будь ласка! Вийди сонечко з-за хмари. Може варто подумати? А біля хати ростуть дерева яблуні вишні сливи. Люблю літо й весну. А вони безумовно мають рацію. Добре доню йди відпочивати. Й усе краплі рос земля місяць перебуває в чеканні. Скрізь червоно на небі на горі. Ич, як тьохкає щебече соловейко!
Ключ. У кожному реченні підкресліть першу букву. Прочитаєте та запишіть правило, якого треба дотримуватися.
ІІІ. Ви втомилися працювати? Пропоную веселу руханку для відпочинку. Запросіть своїх рідних розім'ятися. Нажміть на посилання та відпочиньте
ІV. Діти, ще трішки попрацюймо! Пригадайте як потрібно виконувати синтаксичний розбір складного речення (не забувайте надписувати, якою частини мови виражене кожне слово)
Виконайте письмовий синтаксичний розбір поданих речень
Травень, безперечно, чарівний. Повітря напоєне пахощами бузку, земля заквітчана жовтогарячими килимами кульбаб та лісовими озерцями ніжних конвалій, а на тлі голубого неба горять рожево-білі свічки каштанів. Назва місяця пішла від трав, тому що вони особливо буйно ростуть у цей період.Соловейку, ти заспівай вночі, щоб днина була сухою та погожою!
Будьте розумниками!
Сфотографуй 04.05 та до 21.00 надішли мені!
Тема. Складне речення. Тренувальні вправи.
Дорогі пятикласники, сьогодні ми з вами будемо практикувати.
Завдання №1
З’ясуйте, що поєднують сполучники: однорідні члени речення чи частини складного речення. Для цього вам потрібно записати речення та підкреслити граматичні основи.
1. Сонце останній раз освітило землю та впало за гору. 2. Була чудова пора, що називають золотою осінню. 3. Усе більше темніло, і вітер все дужчав. 4. Усю мою душу й сили віддам за тебе, матінко мила моя. 5. Спустився вечір, та одразу похолоднішало.
Завдання №2
Перевірте знання за допомогою
цифрового тесту
► Позначте цифрами: 1 — просте речення; 2 — складне речення.
1.Настав теплий ранок, дихає свіжістю земля.
2. Кленовий листочок покружляв у повітрі й упав у калюжу.
3. У лісі сльозяться крихітні струмки, розквітає кожна квітка.
4. За селом починався гай, і вузенька стежка вела через нього.
5. За багато віків Київ пережив і побачив немало.
6. З року в рік Київ прикрашається новими будинками, парками, проспектами.
7. Злетіла пташка високо, а людина ходить тільки по землі.
Завдання №3
► Спишіть, уставляючи пропущені букви та розставляючи розділові знаки. Підкресліть головні та другорядні члени речення, над кожним словом надпишіть частини мови.
Я дуже люблю як сп..ває бабуся. Ще ранок дихає прох..лодою від сну підводиться трава. Ввеч..рі на небі сп..лахують міріади зірок а на морі стел..ться м..сячна доріжка.
Перевір себе
вправа "Цифровий диктант"!!!
вправа "Цифровий диктант"!!!
Відповідь: 2, 1, 2, 2, 1, 1, 2.
Сфотографуй 30.04 та до 21.00 надішли мені!Гарних вихідних!
Завдання на 29.04. 2020
Тема. Складні
речення з безсполучниковим і сполучниковим зв'язком
Діти, сьогодні ми з вами вивчаємо складне речення.
За будовою речення поділяються на прості та складні. Просте речення має одну граматичну основу. Складне речення містить дві або більше граматичних основ.
Порівняй!!!
Прості речення, що входять у складне, поєднуються:
а) сполучниками і(й), а, та, але, зате, щоб, тому що;
б) словами коли, який, де;
в) інтонаційно, без сполучників.
Між частинами складного речення ставиться кома.
І. Перегляньте відеоурок
ІІ. Опрацюйте табличку за підручником на стор. 215
Виконай завдання
Виконай завдання
ВАЖЛИВО!!! Для того, щоб не сплутати просте речення,у яких є однорідні підмети чи присудки, зі складним, ми повинні, насамперед, визначити граматичну основу.
- Речення, котре має одну граматичну основу - просте з однорідними членами речення (Слухаю небо, слухаю землю і слухаю дідові слова - у даному реченні однорідні присудки, тому кома перед сполучником і не ставиться, а речення є простим, тому що одна граматична основа).
- Якщо у реченні дві і більше граматичних основ, то воно є складним (Дуби гойдались, і тремтіли клени - у даному реченні один підмет та присудок та другий підмет та присудок, тобто дві граматичних основи, що поєднані сполучником і, перед яким ставимо кому - речення складне).
ІІІ. Практикуймо!!!
1. Запишіть зоровий диктант, підкресліть лише граматичні основи. Визначіть складні речення.
1. Запишіть зоровий диктант, підкресліть лише граматичні основи. Визначіть складні речення.
2. Виконайте письмово вправу за підручником 501, стор. 217
Чекаю на виконані домашні, друзі!
Сфотографуй 29.04 та до 21.00 надішли мені!
Завдання на 28.04. 2020
Тема. Послідовність синтаксичного розбору простого речення
Доброго ранку, любі діти! Ви вже
вивчили, що таке звертання, однорідні члени речення, вставні слова. Сьогодні на
уроці ми закріпимо ваші знання і для цього проведемо урок-практикум.
І. Перевіряємо вивчене
1. «Лінгвістична діагностика»
Прочитайте
віршовані уривки. Запишіть їх, розставляючи потрібні розділові знаки. Зазначте чим речення ускладнені: звертаннями, вставними словами чи однорідними членами речення.
1.
Над озерами річками
На полянах лісових
На стрімких високих горах
На просторах степових
Скрізь розкидались оселі
Наших прадідів -
слов’ян(О.Олесь)
2.
Грає кобзар виспівує
Вимовля словами
(Т.Шевченко)
3.
Можна все на світі вибирати сину
Вибрати не можна
тільки Батьківщину (В. Симоненко)
4.
Мабуть
ще людство дуже молоде (Л.Костенко)
2. Стилістичний аналіз звертань у
поетичних творах
-
Прослухайте поетичні уривки. Знайдіть в них звертання. Випишіть лише риторичні
звертання.
1. Ой
повій, повій ти, вітре!
Швидше
коней повези! (О. Олесь).
2. Любий
сину України,
Я тобі
співаю! (М. Вороний).
3. Дощем
квітневим, весно, не тривож! (Б.І. Антонич).
4. Та
тут до грому навздогін
Заговорила
груша:
«Трусніть
і грушу, дядьку грім,
Бо важко
мені дуже...» (М. Вінграновський).
5.
Слухай, старче! Ти
Ясним соколом у хмарах,
Сірим
вовком в полі скачеш (М. Вінграновський).
► Схарактеризуйте стилістичну роль звертань у художніх творах.
ІІ. Практикуємо!!! Синтаксичний розбір простого речення
Алгоритм розбору простого речення
1. Підкреслити ГО (граматичну основу) речення
2. Від головних членів речення поставити питання до другорядних.
3. Надписати над кожним словом частину мови.
4. Загальна характеристика простого речення
1. Підкреслити ГО (граматичну основу) речення
2. Від головних членів речення поставити питання до другорядних.
3. Надписати над кожним словом частину мови.
4. Загальна характеристика простого речення
За будовою
|
просте
|
|
складне
|
||
За метою висловлення
|
розповідне
|
|
питальне
|
||
спонукальне
|
||
За емоційним забарвленням
|
окличне
|
|
неокличне
|
||
За граматичною основою
|
двоскладне (2 головних члени)
|
|
односкладне (один головний член)
|
||
За наявністю другорядних членів
|
поширене
|
|
непоширене
|
||
За наявністю ускладнюючих елементів
|
звертання
|
поширене, непоширене
|
вставне слово
|
||
однорідні члени речення
|
Зразок: Ніде, здається, такої краси я не бачив.
(Речення просте, розп., неокл., двоскл., пошир., повне,
ускладн. встав. сл. «здається», що назив. невпевненість).
Зробіть синтаксичний розбір поданих речень
1. Пахло свіжим хлібом, житньою соломою, медом і яблуками.
2. Юний друже, оберігай нашу природу!
3. На щастя, життя без несподіванок не обходиться.
4. Що місяцю зіроньки кажуть ясненькі?
1. Пахло свіжим хлібом, житньою соломою, медом і яблуками.
2. Юний друже, оберігай нашу природу!
3. На щастя, життя без несподіванок не обходиться.
4. Що місяцю зіроньки кажуть ясненькі?
Завдання на 27.04. 2020
Тема. Розвиток мовлення. Лист до рідної людини з використанням звертань та вставних слів
Сьогодні ми вчитимемося писати листа найдорожчим людям, використовуючи звертання та вставні слова.
Для початку розберімося у таких словах як адрес, адреса, адресант,адресат.
Ознайомся із новими словами
Словникова робота.
Адрес – це письмове вітання особі чи організації, переважно з нагоди ювілею.
Адреса – місце проживання чи перебування особи, установи; напис на конверті, бандеролі тощо.
Зверніть увагу! Вислови «на адресу» і за «адресою» мають різне значення.
Вислів «на адресу» вказує на напрямок дії (можна поставити запитання «Куди»?). Приклади: Листи надсилайте на адресу... Вислів «за адресою» вказує на місце дії (можна поставити запитання «Де»?). Приклади: Курси з водіння розташовані за адресою... Вона проживає за адресою...
Адресант – той, хто надсилає листа, телеграму, бандероль; відправник. «Здивований, він починає читати адресу. Якась нісенітниця: прізвище адресата – Франко, прізвище адресанта – так само Франко» (Петро Колесник).
Адресат – той, кому надсилають листа, телеграму, бандероль; одержувач. «У шістдесят п’ять різних міст світу линули короткі радіохвилі, але скрізь вони мали знайти одного адресата – інститут переливання крові» (Юрій Смолич).
Опрацюй с. 211
Прочитай зразок 1 із вправи 489
Зразок 2.
Люба бабусю!
Пише Вам онук Іванко. Я одержав Вашого листа, де Ви пишете про свої життєві клопоти. Мені дуже шкода, що можу лише зрідка з Вами бачитись, що так мало, і тільки на канікулах, допомагаю Вам по господарству. Сподіваюся, швидко настане літо, і я приїду до Вас. Гадаю, Ви теж мене дуже чекаєте.
Хочу трохи розповісти про свої справи. Я навчаюся на «відмінно». А ще відвідую спортивну секцію, вчуся грати на гітарі. Бабусю, коли я до Вас приїду, то співатимемо наші улюблені пісні під гітару.
На Новий рік та Різдво ми, на жаль, до Вас не приїдемо, тому що поїдемо відпочивати в Карпати. Тож я попередньо вітаю Вас із цими чудовими святами.
Бувайте здорові, люба моя бабусенько! Ми з татом і мамою міцно Вас обнімаємо.
Ваш онучок Іванко
Вправа 492
Зверніть увагу на найуживаніші звертання у листі
МОЖЛИВІ ЧАСТИНИ ТЕКСТУ ЛИСТА
|
ПРИКЛАДИ
|
Звертання
|
Любі мої дідусю і бабусю! Дорога сестричко Іринко! Шановний Василю Івановичу!
|
Початкова форма про стан листування
|
Отримав (-ла) Ваш лист... Давно не було листа... Отримав (-ла) твій лист, але відразу не відповів (-ла), оскільки...
|
Основний зміст листа, повідомлення про новини
|
Напишу Вам, що у мене нового в школі (вдома)... Я хочу розповісти Вам... Розповім усе за порядком...
|
Запитання адресату
|
Як Ваше здоров’я? Які у Вас новини? Що цікавого в тебе?
|
Подяка
|
Дякую за те, що...
|
Прохання написати лист
|
Я прошу Вас написати мені... Прошу тебе відповісти на лист...
|
Передача вітань
|
Передавайте вітання...
|
Прощання
|
До побачення... Міцно цілую й обіймаю...
|
Кінцівка і підпис
|
Ваш внук (ваша внучка)... Твій друг (твоя подруга)...
|
Дата і місце написання, якщо їх нема на початку листа
|
20 березня 2020 р. Вінниця
|
Домашнє завдання: написати листа до рідної людини з використанням звертань та вставних слів й оформити (підписати)конверт
Оцінюється підпис та текст.
Проявіть свою фантазію. Власник найоригінальнішого коверта теж отримає оцінку.
Зразок виготовлення конверта
Дякую за співпрацю!
Завдання на 24.04.2020
Тренувальні вправи
Любі діти, сьогодні ми з вами пригадаємо вивчене, виконуючи наступні завдання
І. Трішки поміркуй!
1. Записати речення відповідно до правил пунктуації. Вказати узагальнювальні слова.
Усе перебуває в чеканні земля і місяць вишні і тополі. Кожен кущик горбок долина стежечка все це йому знайоме. Дуби похмурі й мовчазні берізки світлі і веселі і рясту першого пастелі у чорнолісій глушині усе таке святе мені.
2. Виписати виділене речення, зробити синтаксичний розбір та накреслити схему.
ІІ. Пофантазуй!
Записати речення, на місці пропусків поставити вставні слова. Вказати до якої групи вони належать.
Записати речення, на місці пропусків поставити вставні слова. Вказати до якої групи вони належать.
Вихована людина, …., ніколи не дозволить собі сказати брутальні слова іншій людині, бо розуміє, що цим словом вона, ……, образить людину і, ……, принизить себе.
ІІІ. Розставляючи розділові знаки, спочатку виписати речення із непоширеними звертаннями, а потім - з поширеними.
Завдання на 23.04.2020
Діана Мостовик приглашает вас на запланированную конференцию: Zoom.
Тема: Ознайомлення з найбільш уживаними вставними словами
Время: 23 апр 2020 12:30 PM Киев
Подключиться к конференции Zoom
https://us04web.zoom.us/j/76768293635?pwd=Yk1BeFp4NklXbzhtK2JpY2VmU3Jidz09
Идентификатор конференции: 767 6829 3635
Пароль: 226622
Тема. Ознайомлення з найбільш
уживаними вставними словами
У мовленні є слова, що виражають ставлення мовця до висловлюваного.
Наприклад: На мою думку, сьогодні буде сонячно, незважаючи на густий туман. Ці слова називаються вставними. Вони виражають різні відтінки почуттів мовця, не є членами речення. На письмі вставні слова виділяються комами.
І. Перегляньте відео
ІV. Виконайте письмово завдання
1. Словникова робота.
(Записати слова, надписати над кожним, що вони виражають).
Здається, по-моєму, по-перше, очевидно, по-третє, звичайно, на жаль, нарешті, отже, на радість, будь ласка, вибачте, наприклад.
2. Вибірковий диктант. Виписати лише вставні слова.
Літо бабине вгорі, отже, осінь на порі. (О. Пархоменко.) Десь, кажуть, є гора, де не співають птиці. (Л. Костенко.) Задумливо летять сніжинки. А чи їм падать, може, ліньки… (А. Казка.) І справді, ця земля округла, наче глобус. (В. Осадчий.) Радилися небораки: по-перше, де зимують раки? По-друге, хто малює зебрі смуги? По-третє, чи колючий хвіст у редьки? По-четверте, чи в середу буває четвер? (І. Світличний.) Поки щось жираф ковтне, мабуть, цілий день мине. (Є. Гуцало.) Воли, як відомо, худоба повільна й лінива. (Марко Вовчок.) Либонь, з усього я надивувавсь… (Є. Гуцало.)
Дякую за співпрацю, мої розумники!!!
Завдання на 22.04.2020
Розділові знаки при звертаннях
І. Пригадайте та запишіть у зошит
1. Які види речень за метою висловлювання ви знаєте?
За метою висловлювання речення поділяються на....
2. Що становить граматичну основу речення?
Граматичну основу речення становить...
3. Які другорядні члени речення ви знаєте?
Другорядні члени речення...
4. Які члени речення називаються однорідними?
Однорідними називаються...
5. Які розділові знаки при узагальнювальних словах?
Якщо узагальнювальне слово стоїть перед однорідними членами речення, то ставимо..... , якщо після -.....
ІІ. Перегляньте відеоурок за посиланням https://youtu.be/sHIoU6vzbG8
ІІІ. Підсумуймо!
ІV. Звертання до відсутніх людей, до предметів і явищ називають - риторичним. Вони вживаються, щоб привернути до них увагу, виявити своє ставлення (Прийду до тебе, Дніпре посивілий!)
Виконайте письмово вправу 476, не списуючи з ГДЗ.
Виконайте письмово вправу 476, не списуючи з ГДЗ.
Виконай 22.04.2020, сфотографуй та до 20.00 надішли мені!
Завдання на 21.04.2020
Доброго дня, любі діти! Розпочнемо наш урок із рядків:
"Є в нашій мові прекрасні звертання,
Добрі та мудрі, чудові слова.
Тими словами усі без вагання
Маму найкращу свою назива.
Мамо, матусенько, мамочко, ненько,
Матінко, усміх твій ніжний ловлю.
Мамонько рідна, моя дорогенька,
Я над усе тебе в світі люблю!..."
Добрі та мудрі, чудові слова.
Тими словами усі без вагання
Маму найкращу свою назива.
Мамо, матусенько, мамочко, ненько,
Матінко, усміх твій ніжний ловлю.
Мамонько рідна, моя дорогенька,
Я над усе тебе в світі люблю!..."
Друзі, сьогодні вивчаємо тему:
Звертання.
Роль звертань у реченні
Як ви уже зрозуміли, мої п'ятикласники, звертання ми використовуємо у своєму мовленні щодня.
І. Уважно перегляньте відеоурок
ІІ. Підсумуйте побачене
ІІІ. Опрацюйте парапграф 40 за підручником (вивчіть правило про звертання; поширені та непоширені звертання; однорідні та повторювані).
ІV. Виконайте вправу 470 (усно), а з картки письмово (виконуємо 1 і 2 варіант; всього 4 речення)
Виконай 21.04.2020, сфотографуй та до 20.00 надішли мені!
Дякую за співпрацю, мої розумники!
Дякую за співпрацю, мої розумники!
Завдання на 17.04.2020
Тема. Узагальнювальне слово при однорідних членах речення. Двокрапка й тире при узагальнювальних словах у реченнях з однорідними членами.
І. Пригадаймо!
1. Узагальнювальне слово - це слово, що своїм значенням об'єднує однорідні члени речення.
ІІ. Перегляньте відеоурок за посиланням
https://youtu.be/iHfAMGndFi4
1. Узагальнювальне слово - це слово, що своїм значенням об'єднує однорідні члени речення.
2. Узагальнювальне слово й однорідні члени речення виконують однакову синтаксичну роль.
3. Узагальнювальні слова можуть виражатися такими частинами мови: іменниками, прикметниками, займенниками, прислівниками. ІІ. Перегляньте відеоурок за посиланням
https://youtu.be/iHfAMGndFi4
ІІІ. Підсумуймо!
1.Перегляньте визначення у підручнику на стор. 199, 201.
Якщо узагальнювальне слово стоїть перед однорідними членами речення, то ставимо двокрапку, якщо після - тире.
ІV. Складіть речення за поданими схемами (всього 4 речення).Завдання виконати 17.04.2020 та до 20.00 надіслати мені.
Завдання на 16.04.2020
Дорогі п'ятикласники, ви молодці! Сумлінно виконуєте домашні завдання. Дякую!
Пропоную переглянути урок 16.04. о 10.00 на каналі "Плюс.Плюс"!!! за нашою темою.
Узагальнювальне слово при однорідних членах речення
І. Опрацюйте матеріал за підручником стор. 199
І. Опрацюйте матеріал за підручником стор. 199
ІІ. Перегляньте відео
ІІІ. Виконайте усно вправу 462 , а 463 - письмово (стор.200).
Завдання виконати 16 .04.2020 та до 20.00 надіслати мені.
Дякую за співпрацю!
Завдання для виконання на 15.04.2020
Тема. Речення з однорідними членами (без сполучників і зі сполучниками а, але, і). Кома між однорідними членами речення.
І. Перегляньте відео
ІІ. Опрацюйте матеріал за підручником стор. 196.
ІІІ. Вивчіть табличку
ІV. Виконайте вправу 454 усно, а з картки письмово
Завдання виконати 15.04.2020 та до 20.00 надіслати мені.
Дякую за співпрацю!
Завдання виконати 15.04.2020 та до 20.00 надіслати мені.
Дякую за співпрацю!
Завдання для виконання
Тема. Речення з однорідними членами (без сполучників і зі сполучниками а, але, і). Кома між однорідними членами речення.
І. Опрацюйте параграф 38 за підручником (стор. 194)
ІІ. Виконайте письмово вправу 452 (стор. 195).
Будьте розумниками.
Дякую за співпрацю!
Завдання для виконання
з 10.04.2020 до 13.04.2020
УВАГА! 5-Є (підгрупа Самарухи Олександра Вікторовича надсилає виконані завдання своєму вчителю).
Дистанційна контрольна робота з теми «Словосполучення. Речення. Головні й другорядні члени речення» (тестові завдання)
Всі завдання необхідно виконати 13.04. до 18.00 год. та надіслати мені. Дякую!
1. Укажіть словосполучення.
А) Хлопчики та дівчатка, червоний та блакитний.
Б) Діти працюють, теплий одяг.
В) Весело співати, безхмарне небо.
Г) Біля дому, поблизу школи.
2. Знайдіть серед поданих словосполучень таке, у якому б головним словом було дієслово:
А) Новенький портфель.
Б) Зошит з мови.
В) Старанно працювати.
Г) старанний учень.
3. Укажіть спонукальне речення.
А) Ці квіти приємно пахнуть.
Б) Яка краса навколо!
В) Зберімося о сьомій біля школи.
Г) Несподівано вечір опустився на землю .
4. Укажіть речення, в якому правильно виділено підмет:
А) Їжачка всі полюбили .
Б) Навесні в саду співають солов’ї.
В) Навесні сад прикрасився білим квітом.
Г) Навесні ніхто не сидів без роботи.
5. Знайдіть речення з правильно виділеною граматичною основою.
А) Діти довго дивилися на захід сонця.
Б) Сергій з Андрієм повернулися додому вчасно.
В) Легенький вітерець похитував гілочки калини.
Г) Зима не хотіла віддавати свої права весні.
6. Знайдіть речення, яке містить додаток.
А) Коломак – моє рідне селище.
Б) Мій тато – працьовитий чоловік.
В) У лісі ми наткнулися на пташине гніздечко.
Г) Настало тепле літечко.
7. Знайдіть односкладне речення.
А) Настав вечір.
Б) Київ – столиця України.
В) Надворі потепліло.
Г) На уроці ми працювали дуже старанно.
8. Скласти речення зі словом КНИГА два речення так, щоб в першому це слово було підметом, а в другому – додатком.
9. Поширте речення означеннями та зпишіть їх.
Вночі прийшла осінь. Ми повернулися додому з подорожі.
10. Перепишіть.Підкресліть головні та другорядні члени речення, якими частинами мови вони виражені, а також напишіть у дужках характеристику речення.
Останні листочки тихо і спокійно опускалися на холодну землю.
11. Складіть 2 речення за поданою схемою.
Означення підмет означення додаток присудок обставина.
Дякую за роботу!
|
Завдання для виконання
з 08.04.2020 до 09.04.2020
9-Урок №8
Тема. Другорядні члени речення. Тренувальні вправи
Діти, сьогодні ми з вами сформуємо поняття про другорядні члени речення, зуміємо розпізнавати їх у реченнях та поширювати ними речення.
Кожен з вас спробує перевірити своє логічне й образне мислення, спостережливість, пам’ять.
І. Перегляньте відео та пригадайте
ІІ. Творче конструювання.
Складіть речення, які за будовою відповідали б поданим схемам.
ІІІ. Прочитайте та підсумуйте
Займіть позицію» (Знайдіть речення, яке містить другорядні члени речення, обґрунтуйте свою відповідь)
• Прийшла весна.
• Весна.
• Весна рання.
• Рання весна.
ІV. Пошуково–вибіркова робота
І. Виберіть і запишіть тільки речення, поширені додатками.
ІІ. Виберіть і запишіть тільки речення, поширені означеннями.
ІІІ Виберіть і запишіть тільки речення, поширені обставиною.
Бережи честь змолоду. Добре ім'я – найкраще багатство. Добре роби - добре й буде. Правду не сховаєш. Дружба - велика сила. Здоров’я –найцінніший скарб. І сила перед розумом никне. Працюймо дружно – не буде сутужно. Красне слово – золотий ключ. Стислість – сестра таланту. Діло майстра величає. Від теплого слова і взимку лід розмерзає. Не соромно не знати, соромно не вчитися.
V. Зробіть повний розбір речень!!!
Наприклад:
1. У розчинене вікно пливуть медові пахощі розквітлих акацій.
2. В безладно розсипаних хмарах засяяла яскрава веселка.
VІ. Пройдіть тестування онлайн
2. В безладно розсипаних хмарах засяяла яскрава веселка.
VІ. Пройдіть тестування онлайн
Код доступу 626240
За користування ГДЗ будуть відповідні оцінки!!!
Дякую за роботу!
Дякую за роботу!
07.04.2020 Завдання для виконання на
Урок №7
Тема. Обставина як другорядний член речення
І. Ми з вами сьогодні розпочинаємо вивчати останній другорядний член речення - обставина.
Прочитайте правило, спробуйте його запам'ятати
ІІ. Уважно перегляньте відео, у якому вправа 443 виконується для прикладу.
ІІІ. Опрацюйте матеріал за підручником (стор. 191 - 192); вивчити правило про обставини та чим вони виражаються у реченні).
V. Виконайте вправу: 446 та 447 (письмово).
Будьте розумниками!!!
V. Виконайте вправу: 446 та 447 (письмово).
Будьте розумниками!!!
Завдання для виконання на 06.04.2020
Урок №6
Тема. Означення як другорядний член речення
І. Гра "Так/Ні" (пригадаємо вивчене)
- Граматична основа речення - підмет та присудок?
- Веста і літо - це словосполучення?
- Сонячний день - головне слово сонячний?
- Я люблю весну - односкладне речення?
- Як я люблю весну! - окличне речення?
- За емоційним забарвленням є: розповідні, питальні та спонукальні речення?
- Пошрене словосполучення - словосполучення, що має більше ніж 2 слова?
- Я посміхаюся сонечку - речення поширене?
Ми з вами сьогодні розпочинаємо вивчати другорядний член речення - означення.
ІІІ. Уважно перегляньте відео, у якому вправа 440 виконується для прикладу.
ІV. Попрацюйте творчо: вправа 441.
V. Виконайте вправу: 442 (письмово; уважно читаємо умову вправи, виконуємо всі вказані завдання).
Бажаю успіху!
Завдання для виконання на 03.04.2020
Урок №5. Додаток як другорядний член речення.
І. Пригадайте
1. Які речення поширені?
2. Які речення непоширені?
3. Які ви знаєте головні члени речення? На які питання вони відповідають?
4. Які ви знаєте другорядні члени речення?
5. Для чого потрібні другорядні члени речення?
Отже, ми сьогодні з вами вивчаємо другорядний член речення - додаток
ІІ. Перегляньте відео
ІІІ. Опрацюйте матеріал у підручнику (стор. 188; вивчити правило про додаток та чим він виражається).
ІV. Виконайте вправи: 438; 439 (стор. 190) - письмово.
Бажаю успіху!
4. Які ви знаєте другорядні члени речення?
5. Для чого потрібні другорядні члени речення?
Комментариев нет:
Отправить комментарий