Українська мова для учнів 5-Б класу

Завдання на літо

Завдання на 27.05.2020- 29.05.2020
Тема. Узагальнення вивченого протягом року
Доброго ранку, мої п'ятикласники! Сьогодні ми з вами пригадаємо вивчені теми протягом року.
Пригадай!

1. Повторіть §§ 15-23
2. Перегляньте відеоуроки за посиланням
https://www.youtube.com/watch?v=dDSYEHV_zAg
Завдання 1 
Виконайте письмово фонетичний розбір слівцьому вам допоможе наступне відео

Сім'я, граєшся, видніється, каяття.
Зразок фонетичного розбору
Земля - зем-ляˊ [з еимл'аˊ] – 2 склади, 5 б, 5 зв.
З - [з] – пригол., шумн, тв, дзв.
Е - [еи] – голосн., неноголош.
М - [м] – пригол., сонорн., тв.
Л - [л'] – пригол., сонорн., м’який.
Я - [аˊ] – голосн., наголош.

Завдання 2
Записати речення відповідно до правил пунктуації в такому порядку:
- речення з однорідними членами
- речення зі звертаннями та вставними словами
- складні речення
- речення з прямою мовою
Для зручності самоперевірки кожне  речення записуйте з нового рядка.

Дарино у тебе напевно все добре. Мене все цікавить говорить Максим. Андрій вважає що він все зробив. Ирій пташко тебе чекає. Археологія та історія цікаві науки. Євген скрикнув Ми перемогли! Схиляються верби і сонце заходить за гору. Ластівки горобці зозулі ці птахи нам відомі. Юрій Марія і Сергій підійшли до школи. Нам потрібно Марино відпочити. Юність прекрасна запевняє поет. І коли він виконав завдання, мати повернулася з роботи.

КЛЮЧ. З перших букв прочитайте завершення прислів’я «Дерево тримається корінням,………»
Завдання 3
Запишіть та виконайте повний синтаксичний розбір розгаданого вами прислів'я.
Дякую вам, діти, за співпрацю, 
а вашим батькам за допомогу та підтримку.
Будьте всі здорові!!!



Завдання на 26.05.2020
Тема. Повторення. Будова слова й Орфографія.

І. Пригадай, переглянувши відеоуроки за посиланнями


https://www.youtube.com/watch?v=6L2SLLa_DPg
ІІ. Розглянь таблички та матеріал у підручнику
 стор. 72-83.

ІІ. Практикуймо!
Завдання 1.

Завдання 2.
Подані слова запишіть та розберіть за будовою
Предобрий, міцно, приклеїти, беззмістовний, подорожник.
Дякую за урок!
Гарного дня!

Завдання на 25.05.2020
Як ви уже здогадалися, ми опрацювали всі теми за 5 клас залишилося все вивчене повторити. 
 Сьогодні ми розпочинаємо повторення із   теми "Лексикологія". Перегляньте та опрацюйте матеріал за підручником (стор.35-68).
І. Підсумуйте відеоуроком за посиланням
https://www.youtube.com/watch?v=nk6m7bKHaJE
ІІ. Уважно розгляньте подані нижче таблички та закріпіть пройдений матеріал
Для отримання оцінки за урок, виконайте тест за посиланням 25.05 до 19.00 год.
 (записуємо клас, прізвище та ім'я).
Код доступу 7358201

Дякую за урок!
Гарного дня!


Завдання на 22.05.2020
Дистанційна контрольна робота № 8
 І. Виконайте тестове завдання за посиланням (початковий, достатній та середній рівень) 9б.
Код доступу 4138424
Тест активний до 19.00 год. 
ІІ. Практична частина (високий рівень - 3б.) 
Виконайте повний синтаксичний розбір поданих речень. 
1. Я, безперечно, дуже люблю свою сім'ю.
2. Твоя пісня, рідна мамо, у серці бринить.
3. Цвітуть синьоокі волошки у золотому житі, і на луках пломеніють маки. 
Завдання виконати до 19.00 год.  та надіслати мені!

Завдання на 20.05.2020

Тема. Підготовка до контрольної роботи

Доброго ранку! Діти, сьогодні ми з вами спробуємо сумлінно підготуватися до контрольної роботи, щоб написати її на відмінно. Нам потрібно буде виконати наступні завдання.
І. Пригадайте і спробуйте дати усно відповіді на запитання
ІІ. Пригадайте, переглянувши картинки
1. Узагальнювальне слово при ОЧР


2. Вставні слова, які в реченні виділяються комами


3. Звертання




4. Прості та складні речення


5. Пряма мова та діалог


ПРАКТИКУЙМО!!!

Вправа 1 (виконуємо письмово)
  Випишіть речення, дотримуючись правил пунктуації,  у такому порядку:

1.    Речення з однорідними членами
2.    Речення зі звертаннями та вставними словами
3.    Складні речення
4.    Речення з прямою мовою

Для зручності перевірки й самоперевірки кожне речення запишіть з нового рядка і з перших букв прочитаєте продовження вислову.

Там ростуть троянди мальви барвінок. Ми радо зустрічали сонце і сонце посміхалося нам. Евеліна згадала все будинок матір батька. Припини Миколо розмовляти. Ти сьогодні чарівна сказав Максим. Будемо ми уважно слухати запам’ятовувати почуте. Іван сказав що він бачив Марію. Олена по-моєму одужала. Енциклопедії словники довідники ці книги мені потрібні. Ич,як витьохкує соловейко вигукнула Марічка. Світлана безперечно уміє триматися. Хто почув учителя той правильно виконав завдання. Сергій сказав Сьогодні чудовий день. А наша пісня живе дума не вмирає. Яна запропонувала Працюймо разом!

Ключ. Підкресліть першу букву в кожному реченні. З цих букв прочитаєте продовження вислову «Ніколи не відмовляйся від того, що змушує…….»


Вправа 2 (письмово)
Виконайте повний синтаксичний розбір поданих речень (зверніть увагу на зразок у зошиті, як ми робимо розбір простого та складного речення):
- речення просте
1.Вишийте, мамо, сорочку кольором неба й степів!
2.Рідні місця, знайомі хатки, садки, доріжки - все миготить в очах.
- речення складне
3.Знов весна настала, і квітки барвисті принесли хвилини щастя і тепла.
Готуємося до контрольної роботи!


Завдання на 19.05. 2020

   Вітаю вас, мої любі п'ятикласники! На минулому уроці ми розглянули рячення з прямою мовою та непрямою мовою, з'ясували різницю між ними та опрацювали розділові знаки при прямій мові. Пропоную перевірити свої знання за допомогою наступної вправи. Письмово!

Перегляньте відеоурок за посиланням

На сьогоднішньому уроці ми будемо працювати над темою "Діалог. Розділові знаки при діалозі". Запишіть в зошити сьогоднішнє число та тему уроку.
   Що ж таке діалог, яка його побудова та які розділові знаки при діалозі? Щоб знайти відповіді на запитання, перегляньте наступний матеріал на картках та матеріал підручника на стор.222.
 ІІ. ПРАКТИКУЙМО!
Складіть  письмово діалог на одну з тем (обсяг 7-8 повноцінних реплік з дотриманням етикетних та мовленнєвих норм):

«Як зберегти своє здоров'я»
«Чому важливо навчатися» 

Ми ще будемо працювати над цією темою, тому вивчіть гарненько правила. 
Дякую за урок!
Чекаю на фото ваших робіт!

Завдання на 18.05.2020

Тема. Розділові знаки при прямій мові. Непряма мова.

І. ПРИГАДАЙ вивчене, переглянувши відео за посиланням.
ІІ. Опрацювання нового матеріалу.
Дорогі діти, з прямою мовою розібралися, тепер попрацюємо над непрямою мовою.
Непряма мова це чуже висловлювання, яке передане не дослівно, а лише зі збереженням змісту. Непряма мова оформлюється як частина простого або складного речення.
Наприклад:
Речення з прямою мовою. "Ви у мене молодці!" - сказала вчителька.
Речення з непрямою мовою: Вчителька сказала, що ми у неї молодці.
УВАГА! При зміні прямої мови непрямою змінюються займенники 
ІІІ. Практикуймо!
1. Розгляньте приклади, де речення з прямою мовою перебудовані на непряму
2. Виконай завдання письмово 
3. Виконайте тест 18.05 до 19.00 год.
 (зараховуватиму  лише з першої спроби, тому будьте уважні та не спішіть; записуємо клас, прізвище та ім'я).
Код доступу 567220
Використовуйте цей код,
відкривши посилання
join.naurok.ua

ДЯКУЮ ЗА УРОК, МОЇ РОЗУМНИКИ!
Чекаю на фото ваших робіт!


Завдання на 15.05.2020
Тема. Пряма мова. Розділові знаки при прямій мові.
І. Опрацювання нового матеріалу.
Мої вітання на уроці української мови. Сьогодні ви ознайомитеся із визначенням ПРЯМА МОВА.
Пряма мова це дослівно відтворене висловлення певної особи,передане від її імені. Пряма мова супроводжується словами автора, щоб зрозуміти, кому вона належить. 
Наприклад: "Ви у мене молодці!"- сказала вчителька
Пряма мова - "Ви у мене молодці!", слова автора сказала вчителька. 
Схематично подане речення зображуємо так:   
"Пм!" - са.
Пряма мова завжди супроводжується словами автора та  береться в лапки!!!
1. Перегляньте уважно відеоурок, щоб краще зрозуміти матеріал 

2. Опрацюйте почуте за підручником стор.  220 "Розділові знаки при прямій мові" та перегляньте запропоновану схему.

ІІІ. Практикуймо!!!
1. "Знайди помилку" (письмово)
Знайдіть помилку, правильно розставивши розділові знаки при прямій мові (цьому вам  допоможе вище подана табличка)
2. Виконайте письмово вправу 512 за підручником (звертаємо увагу на завдання до вправи).

 Дякую за урок! 

Завдання на 12.05. 2020

Діана Мостовик приглашает вас на запланированную конференцию: Zoom.
Тема: Навчальний диктант 
Время: 12 мая 2020 13:00 PM Киев
Подключиться к конференции Zoom
https://us04web.zoom.us/j/74374889069?pwd=SjZQL0tPZWJnbzAvWW9CaE14L29mZz09
Идентификатор конференции: 743 7488 9069

Пароль: 111444

Дякую за урок! Ви у мене молодці!
   

Завдання на 08.05. 2020
Діана Мостовик приглашает вас на запланированную конференцию: Zoom.
Тема: Просте та складне речення. Тренувальні вправи.
Время: 8 мая 2020 12:00 PM Киев
Подключиться к конференции Zoom
https://us04web.zoom.us/j/73039257961?pwd=bzZHTGg0RFJ3dWFacy9FbkJubFFOdz09
Идентификатор конференции: 730 3925 7961
Пароль: 999111

Тема. Просте та складне речення. Тренувальні вправи.
     Любі діти, сьогодні у нас повторення з теми: Синтаксис і пунктуація. Нещодавно ми з вами вивчили просте та складне речення. Для того, щоб мати гарний підсумковий результат, вам потрібно все пригадати, повторити і виконати наступні завдання. Я знаю, що ви втомилися, але зберімо усі сили та ще трішки попрацюймо у незвичній для вас формі. Сьогодні ми з вами нічого не записуватимемо, а всі свої знання, навики та вміння застосуєте наступним чином.

ІІ. Пригадай!!! Виконуємо усно
Які з поданих речень  є постими, а які - складними.

Збирають фрукти в саду. А завтра буде сонячно і розквітнуть сади. Здоров'я є важливим для людини, тому його треба берегти. В усіх будинках світяться вікна. Одягнутися треба тепліше. Добрі справи роблять люди, за це їх поважають. Трава посохла, бо дуже спекотно. Льєж – це місто в Бельгії. Роботу ми виконали вчасно, за це нас похвалив учитель. Стрибки – важлива частина занять. Не буде цього ніколи.  Твої руки пахнуть хлібом, я їх ціную. Ліс прокинувся, і пташки заспівали.

ІІ. Виконайте тест 08.05 до 18.00 год.результати якого будуть вашою оцінкою за урок   (зараховуватиму лише з першої спроби, тому будьте уважні та не спішіть; записуємо клас, прізвище та ім'я).
Код доступу 685629
Дякую за урок! 
ГАРНИХ ВИХІДНИХ!!!


Завдання на 06.05. 2020
Тема. Послідовність синтаксичного розбору складного речення
І. Пригадайте вивчене, переглянувши відео за посиланням
ІІ. Підсумуйте побачене!

ІІІ. Втомилися працювати? Пропоную веселу руханку для відпочинку. Запросіть своїх рідних розім'ятися. Нажміть на посилання та відпочиньте
ІV. Діти, ще трішки попрацюймо! Пригадайте як потрібно виконувати синтаксичний розбір складного речення (не забувайте надписувати, якою частиною мови виражене кожне слово)
Вправа
Виконайте письмовий синтаксичний розбір поданих речень (за зразком у зошиті або поданим вище)
Травень, безперечно, чарівний. Повітря напоєне пахощами бузку, земля заквітчана жовтогарячими килимами кульбаб та лісовими озерцями ніжних конвалій, а на тлі голубого неба горять рожево-білі свічки каштанів. Назва місяця пішла від трав, тому що вони особливо буйно ростуть  у цей період. Соловейку, ти заспівай вночі, щоб днина була сухою та погожою! 
Дякую за урок! Ви у мене молодці!
                Чекаю на фото ваших робіт!


Завдання на 05.05. 2020
Тема. Складні речення. Тренувальні вправи.
Дорогі пятикласники, сьогодні ми  з вами  продовжуємо вивчати складне речення. Будемо практикувати!
І. Пригадайте вивчене, переглянувши відеурок за посиланням
ІІ. Усно дайте відповіді на запитання

ІІІ.  Перевірте знання за допомогою цифрового  тесту (пишемо лише цифри)
► Позначте цифрами: 1 — просте речення; 2 — складне речення.
1. Настав теплий ранок, дихає свіжістю земля.
2. Кленовий листочок покружляв у повітрі й упав у калюжу.
3. У лісі сльозяться крихітні струмки, розквітає кожна квітка.
4. За селом починався гай, і вузенька стежка вела через нього.
5. За багато віків Київ пережив і побачив немало.
6. З року в рік Київ прикрашається новими будинками, парками, проспектами.
7. Злетіла пташка високо, а людина ходить тільки по землі.
ІV. Виконайте письмово вправу за підручником 499, стор. 216 (виконуємо всі завдання до вправи)
Сфотографуй 05.05 та до 21.00 надішли мені!

БУДЬТЕ РОЗУМНИКАМИ!

Завдання на 04.05. 2020
Діана Мостовик приглашает вас на запланированную конференцию: Zoom.
Тема: Складні речення з безсполучниковим і сполучниковим зв'язком
Время: 4 мая 2020 13:00 PM Киев
Подключиться к конференции Zoom
https://us04web.zoom.us/j/75938381900?pwd=S1pnVmcwaDlJNXFVK3RCd3FHMkt5QT09
Идентификатор конференции: 759 3838 1900
Пароль: 999333
Тема. Складні речення з безсполучниковим і сполучниковим зв'язком
Діти, сьогодні ми з вами вивчаємо складне речення.
За будовою речення поділяються на прості та складні. Просте речення має одну граматичну основу. Складне речення містить дві або більше граматичних основ.
Порівняй!!!
Прості речення, що входять у складне, поєднуються:
а)  сполучниками і(й), а, та, але, зате, щоб, тому що;
б)  сполучними словами коли, який, де;
в)  інтонаційно, без сполучників.
Між частинами складного речення ставиться кома.
І. Перегляньте відеоурок
ІІ. Опрацюйте табличку за підручником на стор. 215
Виконай завдання
ВАЖЛИВО!!! Для того, щоб не сплутати просте речення,у яких є однорідні підмети чи присудки, зі складним, ми повинні, насамперед, визначити граматичну основу.
  • Речення, котре має одну граматичну основу просте з однорідними членами речення (Слухаю небо, слухаю землю і слухаю дідові слова - у даному реченні однорідні присудки, тому кома перед  сполучником і не ставиться, а речення є простим, тому що одна граматична основа).
  • Якщо у реченні дві і більше граматичних основ, то воно є складним (Дуби гойдались, і тремтіли клени - у даному реченні 2 підмети та 2 присудки, тобто дві граматичних основи, що поєднані сполучником і, перед яким ставимо кому - речення складне).
ІІІ. Практикуймо!!!
1. Зоровий диктант. Вам потрібно записати казку, замінивши малюнки словамиПідкреслити лише граматичні основи. Визначити складні речення.
2. Виконайте письмово вправу за підручником 501, стор. 217
Будьте розумниками!
Сфотографуй 04.05 та до 21.00 надішли мені!


Завдання на 29.04. 2020
Тема. Послідовність синтаксичного розбору простого речення
Доброго ранку, любі діти! Ви вже вивчили, що таке звертання, однорідні члени речення, вставні слова. Сьогодні на уроці ми закріпимо ваші знання і для цього проведемо урок-практикум.
І. Перевіряємо вивчене
 «Лінгвістична діагностика»
Прочитайте віршовані уривки. Запишіть їх, розставляючи потрібні розділові знаки. Зазначте чим речення ускладнені: звертаннями, вставними словами чи однорідними членами речення.
1.     Над озерами річками
На полянах лісових
На стрімких високих горах
На просторах степових
Скрізь розкидались оселі
Наших прадідів - слов’ян(О.Олесь)
2.     Грає кобзар виспівує
Вимовля словами (Т.Шевченко)
3.     Можна все на світі вибирати сину
Вибрати не можна тільки Батьківщину (В. Симоненко)
4.     Мабуть  ще людство дуже молоде (Л.Костенко)
ІІ. Практикуємо!!! 
Алгоритм розбору простого речення
1. Підкреслити ГО (граматичну основу) речення
2. Від головних членів речення поставити питання до другорядних.
3. Надписати над кожним словом частину мови.
4. Загальна характеристика простого речення
За будовою
просте
складне
За метою висловлення
розповідне
питальне
спонукальне
За емоційним забарвленням
окличне
неокличне
За граматичною основою
двоскладне (2 головних члени)
односкладне (один головний член)
За наявністю другорядних членів

поширене
непоширене
За наявністю ускладнюючих елементів
звертання
поширене, непоширене
вставне слово

однорідні члени речення

Зразок: Ніде, здається, такої краси я не бачив.
(Речення просте, розп., неокл.,  двоскл., пошир., повне, 
ускладн. встав. сл. «здається», що назив. невпевненість).
Письмовий синтаксичний розбір поданих речень за зразком
1. Пахло свіжим хлібом, житньою соломою, медом і яблуками.
2. Юний друже, оберігай нашу природу!
3. На щастя, життя без несподіванок не обходиться.
4. Що місяцю зіроньки кажуть ясненькі?
Чекаю на виконані домашні, друзі!
Сфотографуй 29.04 та до 21.00 надішли мені!


Завдання на 28.04. 2020
Тема. Розвиток мовленняЛист до рідної людини з використанням звертань та вставних слів
Сьогодні ми вчитимемося писати листа найдорожчим людям, використовуючи звертання та вставні слова.
Для початку розберімося у таких словах як адрес, адреса, адресант, адресат.
Ознайомся із новими словами
    Словникова робота.
Адрес – це письмове вітання особі чи організації, переважно з нагоди ювілею.
Адреса – місце проживання чи перебування особи, установи; напис на конверті, бандеролі тощо.
Зверніть увагу! Вислови «на адресу» і за «адресою» мають різне значення.
Вислів «на адресу» вказує на напрямок дії (можна поставити запитання «Куди»?). Приклади: Листи надсилайте на адресу... Вислів «за адресою» вказує на місце дії (можна поставити запитання «Де»?). Приклади: Курси з водіння розташовані за адресою... Вона проживає за адресою...
Адресант – той, хто надсилає листа, телеграму, бандероль; відправник. «Здивований, він починає читати адресу. Якась нісенітниця: прізвище адресата – Франко, прізвище адресанта – так само Франко» (Петро Колесник).
Адресат – той, кому надсилають листа, телеграму, бандероль; одержувач. «У шістдесят п’ять різних міст світу линули короткі радіохвилі, але скрізь вони мали знайти одного адресата – інститут переливання крові» (Юрій Смолич).
Опрацюй с. 211
Прочитай зразок 1 із вправи 489 
Зразок 2.
Люба бабусю!
Пише Вам онук Іванко. Я одержав Вашого листа, де Ви пишете про свої життєві клопоти. Мені дуже шкода, що можу лише зрідка з Вами бачитись, що так мало, і тільки на канікулах, допомагаю Вам по господарству. Сподіваюся, швидко настане літо, і я приїду до Вас. Гадаю, Ви теж мене дуже чекаєте.
Хочу трохи розповісти про свої справи. Я навчаюся на «відмінно». А ще відвідую спортивну секцію, вчуся грати на гітарі. Бабусю, коли я до Вас приїду, то співатимемо наші улюблені пісні під гітару.
На Новий рік та Різдво ми, на жаль, до Вас не приїдемо, тому що поїдемо відпочивати в Карпати. Тож я попередньо вітаю Вас із цими чудовими святами.
Бувайте здорові, люба моя бабусенько! Ми з татом і мамою міцно Вас обнімаємо.
                                                                         Ваш онучок Іванко

Вправа 492
Зверніть увагу на найуживаніші звертання у листі

МОЖЛИВІ ЧАСТИНИ ТЕКСТУ ЛИСТА
ПРИКЛАДИ
Звертання
Любі мої дідусю і бабусю! Дорога сестричко Іринко! Шановний Василю Івановичу!
Початкова форма про стан листування
Отримав (-ла) Ваш лист... Давно не було листа... Отримав (-ла) твій лист, але відразу не відповів (-ла), оскільки...
Основний зміст листа, повідомлення про новини
Напишу Вам, що у мене нового в школі (вдома)... Я хочу розповісти Вам... Розповім усе за порядком...
Запитання адресату
Як Ваше здоровя? Які у Вас новини? Що цікавого в тебе?
Подяка
Дякую за те, що...
Прохання написати лист
Я прошу Вас написати мені... Прошу тебе відповісти на лист...
Передача вітань
Передавайте вітання...
Прощання
До побачення... Міцно цілую й обіймаю...
Кінцівка і підпис
Ваш внук (ваша внучка)... Твій друг (твоя подруга)...
Дата і місце написання, якщо їх нема на початку листа
20   березня 2020 р. Вінниця

Домашнє завдання: написати листа до рідної людини з використанням звертань та вставних слів й оформити (підписати)конверт
Оцінюється підпис та  текст. 
Проявіть свою фантазію. Власник найоригінальнішого коверта теж отримає оцінку.


Зразок виготовлення конверта
Дякую за співпрацю, мої розумники!

Завдання на 27.04.2020
Діана Мостовик приглашает вас на запланированную конференцию: Zoom.
Тема: Ознайомлення з найбільш уживаними вставними словами
Время: 27 апр 2020 11:30 AM Киев
Подключиться к конференции Zoom
https://us04web.zoom.us/j/78205162706?pwd=cGdrMWFEbUhqMTVGSk5RT2d1TitmUT09
Идентификатор конференции: 782 0516 2706
Пароль: 556699

Тема. Ознайомлення з найбільш 

уживаними вставними словами

У мовленні є слова, що виражають ставлення мовця до висловлюваного
Наприклад: На мою думку, сьогодні буде сонячно, незважаючи на густий туман. Ці слова називаються вставними. Вони виражають різні відтінки почуттів мовця, не є членами речення. На письмі вставні слова виділяються комами.
І. Перегляньте уважно відео 
ІІ. Опрацюйте матеріал за підручником стор. 206 (зверніть увагу на розділові знаки)
ІІІ. Розгляньте табличку, цікаво!!!
ЗАПАМ'ЯТАЙ!!!
ІV. Виконайте письмово завдання
1.  Перепишіть речення, розставте правильно розділові знаки. Виділіть вставні слова, визначте, на яке значення вони вказують (цьому вам допоможе табличка у підручнику на стор. 206)
1. Може то птахи приносять на своїх крилах весну?
2. На жаль ми не мали можливості знайти для її тітки квартиру десь ближче.
3. Хтось на радість людям викопав криницю.
4. Здавалося він не чув нічого.
5. Можливо блискавиць крило ці горді коси заплело ?
6. Вам усе тут безперечно незнайоме дивне я знаю.
7.  Ці дроти кажуть тягнуться від самих Карпат аж до Чорного моря.
8. З Хортиці поет як гадають поїхав до села Покровського.

2. Перегляньте уважно відео, що на початку уроку, випишіть які слова можуть бути, а які не можуть бути вставними.
Складіть із одним, на вибір, речення, де дане слово виступало б вставним і членом речення. 
(Наприклад: На щастя, буря вщухла (вилідене слово є вставним).
Нам дарували рушники на щастя (виділене слово є членом речення).
3. Трішечки пофантазуй! (за бажанням)
Дякую за співпрацю, мої розумники!!!

Завдання на 24.04.2020
Розділові знаки при звертаннях
І. Пригадайте та запишіть у зошит
1.     Які види речень за метою висловлювання ви знаєте?
За метою висловлювання речення поділяються на.... 
2.     Що становить граматичну основу речення?
Граматичну основу речення становить...
3.     Які другорядні члени речення ви знаєте?
Другорядні члени речення...
4.     Які члени речення називаються однорідними?
Однорідними називаються...
5. Які розділові знаки при узагальнювальних словах?
Якщо узагальнювальне слово стоїть перед однорідними членами речення, то ставимо..... , якщо після -.....
ІІ. Перегляньте відеоурок за посиланням  https://youtu.be/sHIoU6vzbG8
ІІІ. Підсумуймо!

ІV. Звертання до відсутніх людей, до предметів і явищ називають - риторичним. Вони вживаються, щоб привернути до них увагу, виявити своє ставлення (Прийду до тебе, Дніпре посивілий!) 
Виконайте письмово вправу 475, не списуючи з ГДЗ (речення складаємо поширені, змістовні та виконуємо всі завдання вправи)

Завдання на 22.04.2020
Запрошую вас на заплановану конференцію: Zoom.
Тема: Звертання. Роль звертань у реченні.
Час: 22 квітня 2020 11:30 AM Київ
Підключитися до конференції Zoom
https://us04web.zoom.us/j/73032252150?pwd=MlZUWFQrS1VieGVPYWU3eWo5WmU0Zz09
Ідентифікатор конференції: 730 3225 2150
Пароль: 226611

Доброго дня, любі діти! Розпочнемо наш урок із рядків:
"Є в нашій мові прекрасні звертання,
Добрі та мудрі, чудові слова.
Тими словами усі без вагання
Маму найкращу свою назива.
Мамо, матусенько, мамочко, ненько,
Матінко, усміх твій ніжний ловлю.
Мамонько рідна, моя дорогенька,
Я над усе тебе в світі люблю!..."
 Друзі, сьогодні вивчаємо тему:
Звертання. Роль звертань у реченні
Як ви уже зрозуміли, мої п'ятикласники, звертання ми використовуємо у своєму мовленні щодня. 
І. Уважно перегляньте відеоурок 


ІІ. Підсумуйте побачене
ІІІ. Опрацюйте парапграф 40 за підручником (вивчіть правило про звертання; поширені та непоширені звертання; однорідні та повторювані).
ІV. Вправу  470 виконайте  усно, а 476  - письмово. 

Виконай 22.04.2020, сфотографуй та до 20.00 надішли мені!
Дякую за співпрацю, мої розумники!

Завдання на 21.04.2020
Любі п'ятикласники, тема нашого уроку:
Узагальнювальне слово при однорідних членах речення. Двокрапка й тире при узагальнювальних словах у реченнях з однорідними членами. 
І. Пригадаймо!                     
1. Узагальнювальне слово - це слово, що своїм значенням об'єднує однорідні члени речення.
2. Узагальнювальне слово й однорідні члени речення виконують однакову синтаксичну роль.
3. Узагальнювальні слова можуть виражатися такими частинами мови: іменниками, прикметниками, займенниками, прислівниками.           
ІІ. Перегляньте відеоурок за посиланням
https://youtu.be/iHfAMGndFi4
ІІІ. Підсумуймо!
1.Перегляньте визначення у підручнику на стор. 199, 201.
Якщо узагальнювальне слово стоїть перед однорідними членами речення, то ставимо двокрапку, якщо після - тире.
ІV. Складіть речення за поданими схемами (всього 4 речення).
Виконай 21.04.2020, сфотографуй та до 20.00 надішли мені!
Дякую за співпрацю!

Завдання на 17.04.2020
Дорогі п'ятикласники, ви молодці! Сумлінно виконуєте домашні завдання. Дякую!
Тема. Речення з однорідними членами (без сполучників і зі сполучниками а, але, і). Кома між однорідними членами речення. 

І. Перегляньте відеоурок за посиланням https://youtu.be/f6jSN4hUg9c
ІІ. Опрацюйте матеріал за підручником стор. 196.
ІІІ. Вивчіть табличку
ІV. Виконайте вправу 454 усно, а з картки письмово
Напишіть  чим ускладене речення (однорідними: додатками, означеннями, обставинами чи присудками).
Завдання виконати 17.04.2020 та до 20.00 надіслати мені. 
Дякую за співпрацю!


Завдання на 15.04.2020
    Любі п'ятикласники, сьогодні ми з вами пригадаємо вивчене.
 Контрольну необхідно виконати 15.04. до 20.00 год. та надіслати мені.  Дякую!

Дистанційна контрольна робота  з теми «СловосполученняРеченняГоловні й другорядні члени речення». 
1. Укажіть словосполучення.
А) Хлопчики та дівчатка, червоний та блакитний.
Б) Діти працюють, теплий одяг.
В) Весело співати, безхмарне небо.
Г) Біля дому, поблизу школи.
2. Знайдіть серед поданих словосполучень таке, у якому б головним словом було дієслово:
А) Новенький портфель.
Б) Зошит з мови.
В) Старанно працювати.
Г) старанний учень.
3. Укажіть спонукальне речення.
А) Ці квіти приємно пахнуть.
Б) Яка краса навколо!
В) Зберімося о сьомій біля школи.
Г) Несподівано вечір опустився на землю .
4. Укажіть речення, в якому правильно виділено підмет:
А) Їжачка всі полюбили .
Б) Навесні в саду співають солов’ї.
В) Навесні сад прикрасився білим квітом.
Г) Навесні ніхто не сидів без роботи.
5. Знайдіть речення з правильно виділеною граматичною основою.
А) Діти довго дивилися на захід сонця.
Б) Сергій з Андрієм повернулися додому вчасно.
В) Легенький вітерець похитував гілочки калини.
Г) Зима не хотіла віддавати свої права весні.
6. Знайдіть речення, яке містить додаток.
А) Коломак – моє рідне селище.
Б) Мій тато – працьовитий чоловік.
В) У лісі ми наткнулися на пташине гніздечко.
Г) Настало тепле літечко.
7. Знайдіть односкладне речення.
А) Настав вечір.
Б) Київ – столиця України.
В) Надворі потепліло.
Г) На уроці ми працювали дуже старанно.

8. Скласти речення зі словом  КНИГА два речення так, щоб в першому це слово було підметом, а в другому – додатком.

9. Поширте речення означеннями та зпишіть їх.
Вночі прийшла осінь. Ми повернулися додому з подорожі.

10. Перепишіть.Підкресліть  головні та другорядні члени речення, якими частинами мови вони виражені,  а також напишіть у дужках характеристику речення.
Останні листочки тихо і спокійно опускалися на холодну землю.

11. Складіть 2 речення за поданою схемою.

Означення підмет означення додаток присудок обставина.


Бажаю успіху! 
Дякую за співпрацю!

Комментариев нет:

Отправить комментарий